Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po spojení s továrnou na Slovensku si Tatra troufne i na dělostřelectvo

  13:45aktualizováno  13:45
Tatra Metalurgie, dceřiná společnost automobilky Tatra Trucks, chce v příštích čtyřech letech investovat stovky milionů korun do modernizace. Rozvoji firmy dostal nový impulz poté, co se propojila s metalurgickým závodem v Dubnici nad Váhom.

Denní provoz v Tatře Metalurgii. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

„Úzce spolupracují obchodní oddělení obou firem, hledáme další synergie, spojení nám pomohlo i při nákupu surovin,“ vysvětluje Pavel Svoreň, předseda představenstva jak ve společnosti Tatra Metalurgie, tak ve slovenské firmě ZŤS Metalurgia.

„Navíc nyní můžeme lépe vyhovět našim zákazníkům, třeba v případě, kdy poptávají výrobky větších rozměrů, než můžeme zpracovat v Kopřivnici. Dříve jsme je museli odkazovat na konkurenci nebo zajišťovat výrobu externě, dnes můžeme výrobu zajistit v podstatě ve ‚skupině‘.“

Společnosti Tatra Metalurgie a ZŤS Metalurgia jsou propojeny také akcionářsky, prostřednictvím spoluakcionáře Tatry Jaroslava Strnada.

Právě on spoluvlastní slovenskou firmu, v níž je Pavel Svoreň předsedou představenstva.

Obrněnce Pandur a Titus

Propojením firem působících v areálu kopřivnické automobilky Tatra a dubnického strojírenského kombinátu se zároveň rozšířily i možnosti nabídky zbrojní techniky firem sdružených ve Strnadově holdingu Czechoslovak Group.

Ty už nyní nabízejí vedle vojenského programu Tatry také obrněné vozy Pandur nebo Titus. A ve spojení s dubnickým závodem mohou zasáhnout také do chystaných zakázek pro české armádní dělostřelectvo. V Dubnici totiž dodnes existuje například technologie pro výrobu hlavní.

Fotogalerie

Česká armáda chtěla v rámci modernizace dělostřelectva nakoupit nové zbraně, kvůli nedostatku peněz se však nakonec uchýlila k modernizaci samohybných houfnic Dana, postavených na tatrováckém podvozku. A ve hře je i výměna původních hlavní ráže 152 mm za novou ráži 155 mm odpovídající standardům NATO.

„V rámci společností Tatra Metalurgie a ZŤS Metalurgia nevyrábíme přímo zbraně ani vojenská vozidla, ale dokážeme dodávat komponenty pro jejich výrobu. V Dubnici například máme hlubinné pece použitelné při výrobě hlavní,“ vysvětluje Pavel Svoreň.

„Naši výrobu nechceme specializovat jen pro obranný průmysl. Dlouhodobě se ji snažíme mít postavenu na třech sloupech. Čtyřicet procent by měla zabírat železniční výroba, čtyřicet procent obranný průmysl, a jak rád říkám, dalších čtyřicet procent výroby chceme zaměřit na dodávky manipulační techniky. Například jeřábů pro přístavy a podobně.“





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.