Tatra Phoenix

Tatra Phoenix | foto: Tatra

Kopřivnická Tatra díky Phoenixu začíná přijímat zpátky propuštěné lidi

  • 6
Kopřivnická automobilka Tatra začala přijímat nové zaměstnance. Zatímco v posledních letech firma musela kvůli problémům s odbytem nákladních vozů postupně propustit asi dva tisíce lidí, nyní se situace obrací.

"Nové zaměstnance už přijímáme, celkem chceme v dohledné době nabrat 145 nových lidí, převážně do výroby," komentoval změnu v personální politice firmy marketingový ředitel Martin Najzr.

Na lepší časy automobilce i potenciálním zaměstnancům svítá především díky přechodu na výrobu nového vozu Tatra Phoenix, který kopřivnická firma představila v těchto dnech.

VIDEO: Tatra představuje nový náklaďák Phoenix

Najzr podotkl, že firma plní slib, který dávala propuštěným "tatrovákům". "Když jsme museli pracovní místa rušit, tak jsme jim slíbili, že pokud to půjde, přijmeme je zpátky. A to se teď děje. Doufáme, že se výroba zvýší a s novými možnostmi přijde i větší zájem o naše vozy," dodal šéf marketingu.

Na trhu s těžkými nákladními vozidly se Tatra snaží přežít už téměř dvě desetiletí. Přestože její automobily patří hlavně co se týče podvozků stále ke světové špičce, její prodeje dlouhodobě klesaly.

Tatra Phoenix
Tatra Phoenix
Tatra Phoenix

Tatra Phoenix

Obrat k lepšímu si tatrováci slibují především od vstupu značky DAF, která v současnosti vlastní 19 % akcií firmy. Zlepšit by se podle jejich plánů měly hlavně distribuční možnosti. Přispět k tomu má právě i nový vůz Phoenix.

"Vůz už je kompletně hotový. Získali jsme všechny potřebné potvrzení, prototyp už má najeto tisíce kilometrů," řekl Najzr. "V podstatě jde o vylepšený klasický tatrovácký podvozek s novou karosérií a motorem," dodal s tím, že už od září chce automobilka svou novinku prodávat.

Tatrovácká nej...

Tatra je nejstarší automobilka ve střední Evropě a druhá na světě. První osobní automobil zde byl vyroben v roce 1897 a nákladní vůz v roce 1898.

Tatra se proslavila především svou vlastní koncepcí automobilu, spočívající v centrální nosné rouře s nezávisle uloženými výkyvnými poloosami. Samozřejmostí byl po dlouhá léta také vzduchem přímo chlazený vznětový motor.

Tato koncepce automobilům značky Tatra umožňuje projíždět i mimořádně náročným terénem. Vynálezcem byl slavný konstruktér Hans Ledwinka.

,