Ochraň dítě, dostaneš zaplaceno. V Jižní Koreji si lze pronajmout zlého strýčka

  17:00aktualizováno  17:00
Šikana je v Jižní Koreji palčivý problém, se kterým si tamní školy a úřady mnohdy nevědí rady. Do věci se proto vložily soukromé firmy, které na delikventství slušně vydělávají. Především v jihokorejském hlavním městě Soulu začínají vznikat společnosti, které nabízejí „zlé strýčky“.
Že je „strýček“ zlý, musí být jasné na první pohled.

Že je „strýček“ zlý, musí být jasné na první pohled. | foto: Shutterstock

Na tuto službu upozornil jihokorejský Allkpop. Rodiče šikanovaných dětí si mohou vybrat ze tří balíčků služeb - „strýček“, „důkazy“ a „garde“.

V rámci balíčku „strýček“ se svalnatý muž mezi třiceti a čtyřiceti lety vydává za strýčka šikanovaného dítěte. Důrazně upozorní žáky, kteří se dopouštějí šikany, aby nechali jeho údajného synovce či neteř na pokoji. Poté doprovodí svého chráněnce domů. Takováto služba stojí 500 000 jihokorejských wonů (přibližně 9 680 korun) denně.

Balíček „důkazy“ je o 400 000 wonů (7 745 korun) dražší. Zlý strýček sežene důkazy o šikaně, které potom předá školním autoritám. Zároveň je upozorní, že pokud nebudou v daném případě jednat, podá oficiální stížnost.

Poslední službou je „garde“. Před budovou, v níž sídlí zaměstnavatel rodičů dětí, které šikanují své spolužáky, se objeví protestující muž. Celý den bude stát před budovou a křičet, že v budově pracuje rodič tyrana. Tato služba stojí 3 miliony wonů (téměř 39 tisíc korun) za celkem čtyři návštěvy.

Velká část korejské veřejnosti podle Allkpopu přijala vznik služby kladně. Někteří učitelé jsou však jiného názoru. „Veřejné zesměšnění je jen další formou násilí,“ řekl Allkpopu Kim Yoon Tae, profesor Korejské univerzity. „Šikana by se měla řešit zlepšením systému.“

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Na cizí svatbu jako do divadla. Indové prodávají turistům vstupenky

Tradiční hinduistická svatba

Klasická pozvánka na svatbu není vždy podmínkou. Stačí si koupit vstupné. Alespoň v Indii, kde některé páry nabízejí...

Křetínský kupuje podíl deníku Le Monde, tvrdí list

Daniel Křetínský, majitel fotbalové Sparty

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským finančníkem Matthieu Pigassem o koupi podílu ve francouzském...

Musíme bránit USA, vysvětluje šéf Amazonu žízeň po tučné armádní zakázce

Jeff Bezos před raketou New Shepard

Desetimiliardová armádní zakázka s názvem JEDI je opředena tajemstvím a účast amerických firem na ní budí čím dál větší...



Najdete na iDNES.cz