Firma je největším pěstitelem révy vinné v Česku, hospodaří na více než 1000...

Firma je největším pěstitelem révy vinné v Česku, hospodaří na více než 1000 hektarech vinohradů na Moravě. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Korejci plní sklepy Valtic i Mikulova, zachutnalo jim moravské víno

  • 46
Na průzkum moravských vinných sklepů se vydává čím dál více korejských turistů. Jejich počet meziročně stoupl o čtvrtinu. Na víno začala Korejce vábit reklamní kampaň. Vinařům se také podařilo prolomit ledy v obchodní spolupráci.

Žlutě kvetoucí tulipány před zámkem v Lednici nebo historický Mikulov se loni na jaře proháněly jihokorejským Soulem. Velkoformátové fotografie, které zdobily vlaky v tamním metru, byly počátkem kampaně agentury CzechTourism, která měla Korejce přilákat na jižní Moravu

Cílená kampaň, připravená společně s korejskou cestovní kanceláří Hana Tour, zjevně zabrala. Ve srovnání s předchozím rokem totiž vzrostl počet korejských turistů na jižní Moravě o 25 procent. Takový skok udělali ve statistikách zahraničních návštěvníků loni už jen Němci.

Krajem Korejci většinou jen proletí, v průměru zde totiž přenocují jednu až dvě noci. I to je však pro jižní Moravu úspěch. „Korejci jsou velmi pracovití a ve stejném tempu, v jakém pracují, prožívají i dovolenou. Když už vyrazí do Evropy, chtějí vidět co nejvíce za co nejkratší čas. Proto je velký úspěch, že vedle Prahy nebo Českého Krumlova zařadili jižní Moravu,“ míní Monika Perďochová z Centrály cestovního ruchu jižní Moravy, která minulý týden prezentovala jihomoravskou nabídku zástupcům cestovních kanceláří v Soulu a v přímořském letovisku Busan.

„Jižní Moravu jsme představili tím, co je pro ni typické: slunce a víno, folklor a kroje, aktivní turistika, památky UNESCO a také město Brno jako centrum regionu,“ vysvětluje. Zájem o jižní Moravu je podle ní mezi zástupci korejských cestovních kanceláří obrovský. Láká je punc UNESCO, zachovalá architektura měst, jako je Mikulov nebo Valtice, ale třeba i Moravský kras. Kouzlo pro ně má rovněž vinařská turistika.

Za vínem i značkou UNESCO

Jihokorejci jsou druhou nejpočetnější skupinou zahraničních návštěvníků Salonu vín ve Valticích, kde se prezentuje stovka nejlepších vín z celé země. A v budoucnu by ve sklepení valtického zámku mohlo být asijských turistů ještě více. Nasvědčují tomu alespoň ohlasy z roadshow v Koreji, kde se jižní Morava prezentovala spolu s Olomouckým a Zlínským krajem.

„Výsledky individuálních jednání se zástupci nejdůležitějších korejských kanceláři jsou velmi nadějné,“ komentuje schůzky Pavel Krška, ředitel Národního vinařského centra, které Salon vín zřizuje.

Podle něj do České republiky ročně přijede přes 320 tisíc jihokorejských turistů a jejich počet stále roste. Navštěvují ale zejména Prahu a blízké okolí. „Naším cílem je, aby minimálně dvacet až třicet procent těchto turistů navštívilo turistické atraktivity na jižní Moravě,“ říká Krška.

Není to bez šance. Turisté z Asie totiž hledají nová místa pro poznávání. „Korejský trh zraje a je na něm cítit hlad po nových destinacích. Korejci oceňují především romantický ráz našich zachovalých historických měst, hudbu, pivo, loutky, ale i původní kulturu a tradice,“ uvedla již dříve generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

Jihomoravský kraj se hodlá udržet v hledáčku korejských kanceláří i v následujících měsících. Už v dubnu pozve Centrála cestovního ruchu jižní Moravy do kraje zástupce korejských cestovních kanceláří, tamější novináře a blogery píšící o cestování, aby si udělali představu o zemi, která je pro ně bez nadsázky exotickou destinací. Další pracovní výlet pak pro Korejce připravuje na září – na dobu vinobraní.

Vinaři prolomili ledy

Ne náhodou. Korejci se stále více zajímají o moravské víno. Nejen jako turisté, ale i jako běžní spotřebitelé. Už před rokem se několik moravských vinařů spojilo do exportního sdružení Wine of Czech. Společná značka má otevřít Moravě jihokorejský trh s vínem.

„Trh s vínem je v Jižní Koreji velmi mladý. Ještě před dvaceti lety to byl nedostupný produkt. Nyní jeho dovoz a spotřeba každoročně roste. Přesto není snadné se tam prosadit,“ říká šéf projektu Wine of Czech Michal Solařík.

„Korejci jsou uzavřená komunita a trvá dlouho, než je přesvědčíte, že si vůbec zasloužíte, aby vám věnovali pozornost. To se nám nyní snad podařilo prolomit a se dvěma dovozci jsme domluvili spolupráci,“ dodává Solařík.