Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koridor Břeclav - Hodonín dokončen před termínem

  20:11aktualizováno  20:11
Tři a půl měsíce před termínem dojednaným ve smlouvě o dílo se podaří zhotovitelům části II. železničního koridoru předat do zkušebního provozu úsek trati mezi Břeclaví a Hodonínem. Firmy Železniční stavitelství Brno a pražské Stavby silnic a železnich předají opravenou a modernizovanou část koridoru spojujícího rakouskou a polskou hranici do zkušebního provozu 15. listopadu. Práce na tomto úseku byly zahájeny v únoru loňského roku a celková hodnota stavebních prací dosahuje zhruba 2,89 miliardy korun.

II. železniční koridor se má stát důležitou dopravní spojnicí mezi severem a jihem Evropy. Spojuje státní hranici s Rakouskem - Břeclav – Přerov – Petrovice u Karviné a státní hranici s Polskem.

Ekonomický přínos pro České dráhy má spočívat především v příjmech z tranzitní dopravy. Vlaky na modernizované trati mohou jezdit rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Vyšší rychlost s sebou přinesla celou řadu stavebních úprav včetně vybudovaní nového zabezpečovacího zařízení a nového trakčního vedení. Ve svém výsledku se prakticky jedná o novou trať v místě stávající.

Traťový úsek Břeclav – Hodonín je téměř 20 kilometrů dlouhý. V rámci stavby bylo rekonstruováno celkem 8 železničních mostů, z toho u čtyř mostů došlo k úplné přestavbě včetně nových mostovek.

V rámci stavby došlo také ke zrušení dvou úrovňových přejezdů v Hodoníně a vybudování dvou železobetonových mostů společnou investicí ČD a města Hodonín. Zrušen a nahrazen podjezdem byl také železniční přejezd v Lužicích.

Pro zajištění snížení hlukového zatížení okolí trati byly vybudovány protihlukové stěny a protihluková opatření v celkové hodnotě cca 45 milionů Kč





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.