Už před třemi týdny potichu do své nabídky zařadil potraviny e-shop Mall.cz. Zákazníci si mohou objednat třeba těstoviny, müsli, pochutiny, konzervy nebo polotovary. Momentálně tak nabízí potraviny desítek značek a výrobců, jako je Hamé, Vitana, Lagris, Pfanner, Barilla, Emco atd.
„Ve vyhledávání zákazníků každý den vidíme, jak velký je o trvanlivé potraviny zájem, s vyhlášením karantény tento zájem ještě výrazně vzrostl. Každý den zboží několikrát doskladňujeme, takže vidíme, že šlo o správný krok,“ hodnotí nyní mluvčí e-shopu Pavla Hobíková.
Má to však háček. Spotřebitelé si musejí zboží objednat ve velkém. Pokud chce někdo například špagety značky Adriana, nejmenší množství je balení po 24 kusech za 934 korun. Mall.cz momentálně neuvažuje o tom, že by vyhověl i zákazníkům, kteří chtějí pořídit běžný nákup.
„Od dodavatelů dostáváme zboží po kartonech apod. Není v našich kapacitách to v současné době na skladě rozbalovat a nabízet to po jednotlivých kusech,“ vysvětlila mluvčí.
Vyprodané trvanlivé potraviny na konci února |
Do segmentu potravin se pustil také lídr online trhu Alza.cz, který už dříve prodával například dětskou výživu nebo kávu pod vlastní značkou. Nabízí například guláše a jiná hotová jídla v konzervě, cereálie, sterilovanou zeleninu, tuňáka, rajský protlak, paštiky a další položky, ale rovněž je nutné objednat je v balení po více kusech.
V principu ovšem i jeho nabídka cílí na apetit zákazníků, kteří plní spíž po okraj v obavách, že dojdou potraviny v obchodech. Kamenné prodejny velkých řetězců stále čelí velkému náporu zákazníků a v některých obchodech přetrvává dočasný nedostatek základních potravin, jako je mouka. Tu však není možné sehnat ani u těchto e-shopů.
„Přestože i v Alze procházíme extrémně náročným obdobím, kdy jsou všechny systémy maximálně zatíženy, snažíme se zákazníkům co nejvíce pomoci a vyjít jim vstříc nejen bezpečnostními opatřeními, ale i rozšířením nabídky, která u nás není běžná,“ komentoval vstup do nového segmentu obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena.
Češi si nakupují zásoby. Zájem je o základní léky i trvanlivé potraviny |
Obchod uvedl, že sortiment bude v dalších dnech rozšiřovat o další druhy trvanlivých potravin. Do segmentu čerstvých potravin však nikdo z těchto hráčů vstoupit nechce, protože tam panují mnohem přísnější podmínky na skladování i logistiku. Trvanlivé potraviny doručuje standardně jako ostatní zboží, tedy i do AlzaBoxů.
Kromě nově zalistovaných trvanlivých potravin firma do kategorie zařadila i dříve nabízené produkty typu káva, zdravá výživa, jídlo na cesty, dětská výživa, doplňky stravy (vitamíny, minerály), sportovní nebo alternativní strava. Celkově tak sortiment nyní obsahuje více než 1 200 druhů zboží.