Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozvozce potravin Košík přežil krizi ve vlastním skladu a míří za firmami

  5:00aktualizováno  5:00
Internetový supermarket Košík.cz mění strategii. Nově se chce kromě jednotlivých spotřebitelů a rodin více zaměřit na firemní klientelu. Vedení společnosti také odpískalo plánované sloučení s Mall Group, která mimo jiné provozuje konkurenční dovážkovou službu Kolonial.cz.

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz | foto: Košík.cz

„Máme novou vizi a hlavně důvěru staronového investora Josefa Kollera,“ říká na úvod nový výkonný ředitel firmy Zbyněk Šlosar. Ten na pozici vystřídal někdejšího spolumajitele Jakuba Šultu. „S panem Šultou jsme se rozloučili. V rámci změn ve vlastnické struktuře přišel i o svůj minoritní podíl,“ vysvětluje Šlosar. Podrobnosti uvádět nechce.

Trojka v rozvozu potravin na českém trhu Košík se v létě potýkal s problémy ve skladovém systému. Dovážky měly zpoždění a nezřídka kdy dorazily nekompletní. Plánované sloučení se skupinou Mall, které Šulta rozjel, nové vedení zastavilo. Podle jednoho ze zdrojů iDNES.cz firma také některým svým dodavatelům nezaplatila za odebrané zboží.

Zbyněk Šlosar (34)

Výkonný ředitel Košík.cz Zbyněk Šlosar.
  • je absolventem Západočeské univerzity v Plzni a anglického institutu APMG International.
  • Řídil projekty v řadě různých oblastí – od bankovnictví přes odpadové hospodářství, energetiku, telekomunikace až po logistiku či automobilový průmysl. Do společnosti Košík Retail nastoupil začátkem roku 2017 na pozici provozního ředitele. Od srpna pak nově zastává pozici CEO.
  • Přišel ze společnosti Unicorn Systems s dlouholetými zkušenostmi ve vedení projektů i divize ERP systémů, je mimo jiné prezidentem Komory projektových manažerů.

„Teď už je vše v pořádku, můžeme pokračovat v rozjetých aktivitách,“ doplňuje Šlosar, který od počátku letošního roku působí jako provozní ředitel Košíku a zodpovídal za technologické inovace a zákaznickou podporu. Někdejší projektový ředitel Unicorn Systems v sobě IT technika nezapře. „Nebudeme nic zgruntu měnit. Musíme zefektivnit naše IT procesy. Zákazníkům nyní garantujeme dovážku do 3 hodin,“ říká čtyřiatřicetiletý Šlosar.

Košík po masivní expanzi do regionů doručuje potraviny ve všech větších tuzemských městech. Nakoupit tak u něj může více než polovina Čechů. „Umíme si ale představit, že pro místa, kam nezavážíme, využijeme i standardní služby,“ naznačuje Šlosar. Těmi mají být špeditéři z řad České pošty nebo DPD.

Nově se Košík hodlá zaměřit na firemní klientelu (B2B). „Firmy jsou pro nás stejně důležité jako koncový spotřebitel. Potraviny a suroviny k zpracování chceme nabídnout zejména hotelům, restauracím a kavárnám,“ říká Šlosar.

Šlosarovy plány s B2B jsou smělé. Do konce roku by chtěl, aby podnikatelé tvořili 30 procent objemů všech zakázek. Nyní je to půl procenta. Firma proto rozšiřuje svůj stávájící tým obchodních zástupců, kteří mají soukromníky nalákat. Pro management a komunikaci s firemními zákazníky nově vyčlenil samostatnou byznys sekci.

Individualizovaný systém a noví ředitelé

Meziroční výsledky firma kvůli konkurenci uvádět nechce. Denně dle svých údajů přijme 800 až 1 000 objednávek a měsíčně tak utrží 30 až 40 milionů. Když Košík na jaře 2015 spustil rozvoz potravin, přijímal asi 100 objednávek denně. O rok později začal atakovat hranici 500 doručených nákupů.

Co je Košík.cz

internetový obchod
s potravinami

●stoprocentním vlastníkem je
Josef Koller

●počet položek v nabídce
přesahuje13 tisíc

●první zákazníky obsloužil
v květnu 2015

hlavní konkurenti :

Kolonial.cz, Rohlik.cz, itesco.cz, Potravinydomu.cz

Zdroj: Košík.cz

Poslední novinkou u Košíku má být i větší individualizace objednávek. „Chceme klientovi nabídnout systém, který ho už zná. Z objednávek víme, že lidé nakupují opakovaně velice podobný sortiment. Chceme jim vyjít vstříc a většinu nákupu udělat za ně,“ uzavírá čerstvý ředitel firmy Zbyněk Šlosar.

V Košíku se změnilo kromě užšího vedení i majetková struktura společnosti. Stoprocentním akcionářem firmy je nyní zakladatel a hlavní investor Josef Koller. Ten vyplatil minoritní akcionáře Pavla Boušku a Jakuba Šultu. Koller, který je české veřejnosti znám především jako majitel dodavatele autodílů a doplňků Auto Kelly, firmě poskytl další miliony na modernizaci a investice. Jako finanční ředitel v Košíku nyní působí Roman Neshyba a nákupy zboží má na starosti Petr Toupal, který v minulosti pracoval pro obchodní řetězec Tesco. Oba dva ve společnosti pracují od jejího vzniku.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
PŘEHLEDNĚ: Půjčíme vám, vábí strany rodiny s dětmi. Na důchodce myslí také

V příštím volebním období se mohou na vyšší příjmy od státu těšit rodiny s více dětmi a těžce pracující lidé zřejmě budou moci odejít dřív do důchodu, a to bez...  celý článek

Cenu čtenářů MF DNES a iDNES.cz za Nejlepší podnikatelský příběh roku 2016...
Rodí se další podnikatelský příběh. Pomozte nám ho najít

Součástí soutěže EY Podnikatel roku bude i v novém ročníku cena pro nejlepší podnikatelský příběh, o které rozhodují čtenáři iDNES.cz a MF DNES. Nominovat...  celý článek

Ilustrační foto
Další tři města nechtějí stará auta v centru. Zvažují, že jim omezí vjezd

Padesát čtyři německých měst již zakázalo vjezd starším vozidlům. V tuzemsku k takovému kroku zatím nikdo nenašel odvahu. Vážně o ­tom však uvažuje šest obcí;...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.