Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kostelecké uzeniny testují každou krávu na BSE

  14:44aktualizováno  14:44
Kostelecké uzeniny, největší tuzemský zpracovatel masa a masných výrobků, testuje od pondělí ve spolupráci s Okresní veterinární správou Jihlava každou poraženou krávu na nemoc šílených krav. Kostelecké uzeniny jsou prvním zpracovatelem v tuzemsku, který takové opatření přijal. Do obchodů půjde maso a výrobky z něj se speciálním označením, které bude zákazníka upozorňovat na to, že surovina byla vyšetřena na výskyt nemoci nebo že výrobek neobsahuje hovězí maso. Obchodníci, kteří budou chtít testované maso prodávat, nesmí spotřebitelské balení rozbalit a prodávat nezabalené.

U velkospotřebitelského balení tak může učinit v případě, že nakupuje maso na základě smlouvy o exkluzivitě u Kosteleckých uzenin.

Každou část masa, která by mohla být prodávána nebalená, společnost označí razítkem "Vyšetřeno" a CZ 100, které je její značkou.

Opatření, kterým Kostelecké uzeniny reagují na pokles spotřeby hovězího v důsledku strachu z nemoci šílených krav, se zatím nepromítne do růstu cen produkce.

Při ceně 1600 korun za jeden test by přitom konečným dopadem na spotřebitele bylo zdražení v průměru o šest korun na kilogram masa. Společnost zatím ponese výdaje na testování, vyčíslené na několik desítek milionů korun, zvýšením vlastních nákladů, uvedla ředitelka marketingu Vlaďka Pivoňková.

Kostelecké uzeniny vykázaly v loňském roce obrat zhruba 3,5 miliardy korun, přičemž zpracovaly 34 tisíc tun drůbežího masa, 19 tisíc tun vepřového a 3 tisíce tun hovězího.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.