Podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomia Okamury šlo o nedorozumění. Rozhodně odmítl, že by měla firma existenční potíže, jak uvedla některá média.
"Majitel cestovní kanceláře situaci okamžitě řešil," řekl Okamura, který má v ruce doklad, že peníze za hotel už společnost odeslala.
Může za to prodejce, brání se cestovka
Tři klienti přiletěli do Dubaje, kde je odmítli na recepci hotelu ubytovat z důvodu, že pobyt nemají zaplacený. Majitel cestovky Vlastimil Homola tvrdí, že za to může prodejce zájezdů, který zase nezaplatil jim.
"Od provizního partnera jsme dostali zájezd až ve středu, tím pádem jsme peníze mohli do zahraničí poslat až v pátek, ale v pátek je v Dubaji volno, takže si peníze za ubytování stáhli až dnes ráno," řekl iDNES.cz Homola.
Jednalo se o nadstandardní zájezdy v ceně 150 tisíc korun. Homola také odmítl, že by si šéf fotbalového mančaftu něco musel platit na místě sám. "Pan Hrdlička tvrdí, že si ubytování v hotelu platil sám. Není to v žádném případě pravda. Potvrdil mi to jak on, tak náš partner," dodal majitel cestovky.
Problémy s platbami cestovní kanceláře nicméně klienty nezajímají a i podle Okamury je situace neobvyklá. "Služby musí být zaplaceny, jinak má klient nárok na odškodnění i kompenzace," dodal Okamura.
Cool Travel původně vznikla jako incomingová agentura - zaměřovala se až do loňska jen na dovoz turistů do České republiky. Od roku 2008 poskytuje služby jako běžná cestovní agentura. Za poslední půlrok vypravila na dovolenou podle asociace odhadem sto klientů.