Rauchpauzy v ohrožení. Japonská firma dává nekuřákům týden volna navíc

  15:00aktualizováno  15:00
Pauza na cigaretu stojí zaměstnance japonské firmy Piala šest dnů placené dovolené. Přesně tolik dní volna firma přidala jejich nekuřáckým kolegům, kteří poukazovali na to, že kuřáci pracují méně než oni. A firma je vyslyšela. „Nedáváme trest za kouření. Místo toho nabízíme výhodu za nekouření,“ řekl serveru CNNMoney mluvčí společnosti Piala Hirotaka Matsushima.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Reuters

Na nápad firmu přivedl jeden ze zaměstnanců nekuřáků. Přišlo mu nespravedlivé, že jeho kolegové stráví s každou cigaretou asi čtvrt hodiny. K tomu zřejmě přispívá skutečnost, že na kuřáckou pauzu musejí sjet z 29. patra do přízemí budovy. Podle Matsushimy tak tráví na cigaretové pauze asi 40 minut denně.

Japonsko je zemí, která je ke kuřákům poměrně vstřícná. Kouřit se smí v restauracích, barech i na ulicích. Cigaretu si dopřává jeden z pěti dospělých Japonců. To se ale možná už brzy změní.

Japonsko chce vůči kuřákům přitvrdit. Guvernér Tokia Juriko Koike v červenci představil plán, v němž navrhuje zákaz kouření na veřejných místech ve městě před letními olympijskými hrami do roku 2020.

Návrh však pravděpodobně narazí na silnou opozici politiků, restauratérů a japonského výrobce cigaret Japan Tobacco. Firmu totiž vlastní z jedné třetiny stát, kterému v roce 2015 vyplatila na dividendách 700 milionů dolarů, připomíná server The Independent.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...

Další z rubriky

Společnost Sears končí, americký maloobchodní řetězec vyhlásil bankrot

Červenec 2017, lidé míří do obchodu Sears, jenž plánuje uzavření.

Americká maloobchodní společnost Sears Holdings vyhlásila bankrot. Firma, která na trhu v USA funguje už více než sto...

Konopí způsobí revoluci na světových trzích, hitem budou marihuanové nápoje

Ilustrační snímek

Akcie konopných firem lámou v posledních měsících na světových burzách rekordy. Tento vývoj, společně s legalizací...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Najdete na iDNES.cz