"Na spojích tak dosud jezdily souběžně autobusy DPÚK a dalších firem objednaných krajem," řekl pracovník odboru dopravy.
V pátek odpoledne vydal Ústecký kraj zprávu, v níž upozorňoval na možné problémy s autobusovou dopravu od platnosti nového jízdního řádu. - více zde
"Občané v kraji musí být připraveni na skutečnost, že se na mnoha místech v regionu po 9. prosinci některých autobusů opět nedočkají," uvádí zpráva.
Mluvčí DPÚK Marek Ženkl ale tvrdí, že DPÚK informoval Ústecký kraj o všech změnách jízdních řádů v souladu se zákonem 45 dnů před jejich platností.
Kraj jízdní řády 24. listopadu podle Ženkla schválil. "Ústecký kraj nejdříve porušil zákony a rozpočtová pravidla, když za veřejnou dopravu pro občany neplatil a nyní se snaží falešně moralizovat, že DPÚK není schopen nadále na vlastní náklady tuto ztrátovou dopravu provozovat," uvedl v pátek Ženkl.
Pracovník odboru dopravy ČTK řekl, že základní dopravní obslužnost v kraji je zajištěna. DPÚK například podle něj vyřadil od platnosti nového jízdního řádu 216 spojů na Teplicku. Zhruba polovina se týká spojů Teplice-Krupka.
Právě na této trase už dříve kraj zajistil autobusy jiných dopravců. Kromě toho se Ústecký kraj rozhodl některé spoje zrušené DPÚK nahradit přesto, že nemají charakter základní dopravní obslužnosti.
Pracovník odboru dopravy odhadl, že ze zhruba 4000 autobusových spojů v Ústeckém kraji není tak po zrušení 380 spojů DPÚK zajištěno kolem deseti spojů v celém kraji. To znamená, že například v některé obci z několika spojů jeden, který dosud jezdil, nepojede, vysvětlil úředník.
Někteří starostové označili páteční informaci Ústeckého kraje za poplašnou zprávu. "Celou sobotu i dnes mi volají vystrašení občané, zda autobusy v pondělí pojedou," řekl ČTK starosta Telnice na Ústecku Jaroslav Doubrava (KSČM). Do jeho obce přestal DPÚK jezdit už v září a kraj ho nahradil jinými dopravci.