Krajský soud znovu zrušil stavební povolení na část dálnice D8

  8:18aktualizováno  8:52
Tahanice kolem dostavby dálnice D8 pokračují. Krajský soud v Ústí nad Labem začátkem týdne opět zrušil stavební povolení a následné rozhodnutí krajského úřadu o dostavbě dálnice mezi Lovosicemi a Řehlovicemi. Soudní verdikt však dostavbu dálnice neprotáhne.

Auta po čtyřkilometrovém úseku mezi Lovosicemi a Bílinkou jezdí od loňského května, na stavbě další části se pracuje. (Ilustrační foto) | foto: Martin Adamec, MAFRA

Lovosický stavební úřad vydal stavební povolení k tomuto šestnáctikilometrovému úseku v říjnu 2009, občanské sdružení Děti Země se proti povolení odvolalo ke krajskému úřadu. Ten odvolání zamítl (o zamítnutí více čtěte zde).

"Rozhodnutí Krajského úřadu Ústeckého kraje, odboru územního plánování a stavebního řádu ze dne 23. února 2010 a rozhodnutí Městského úřadu Lovosice, odboru stavebního úřadu a územního plánování ze dne 30. září 2009 se pro nezákonnost a vady řízení zrušují a věc se vrací žalovanému k dalšímu řízení," uvedla v rozsudku, který je zveřejněn na úřední desce soudu, předsedkyně soudního senátu Markéta Lehká.

Zároveň soud zamítl žalobu na zrušení stanoviska ministerstva životního prostředí o vlivu stavby na životní prostřední a odmítl žalobu na zrušení rozhodnutí ministra životního prostředí z 14. února 2001.

Rozhodnutí soudu nemá na termín dostavby D8 vliv

Aktuální soudní verdikt zpoždění dostavby autostrády nezpůsobí. V první řadě se rozhodnutí týká objektů, které nejsou součástí samotné dálnice. Jde o přeložky dvou kabelů a dvou plynovodů, současně se jedná o šatnu fotbalového klubu FC Vchynice. Za druhé jsou pak všechny objekty již hotové.

Stavební úřad v Lovosicích by tak měl zahájit pouze formální řízení o odstranění staveb, které skončí vydáním nového stavebního povolení. Soud vyhověl žalobě proto, že úřady nezahrnuly do svých rozhodnutí některá stanoviska procesu hodnocení vlivu na životní prostředí EIA a nepočkaly na vydání výjimky k zásahu do biotopů zvláště chráněných druhů živočichů a rostlin. 

"Jde o další důkaz, že pro některé úředníky v Lovosicích a na krajském úřadě je výhodnější rozhodovat nezákonným způsobem a nejlépe opakovaně," reagoval na rozhodnutí soudu Miroslav Patrik z Dětí Země.

Dálnice má spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem. O její trasu přes České středohoří se vedou už od 90. let spory. Mezitím automobilová doprava na sever republiky do Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí až deset tisíc aut denně.

V současnosti už se pracuje na dostavbě posledního 4,7 kilometru dlouhého úseku dálnice, hotovo by mělo být na přelomu let 2014 a 2015.

Autoři: , ,


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

Stroj RU 800 k opravě železnic.

Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během...

Personální kolotoč v ČD. Mění se šéfové odborů, vracejí náměstci

Vlaková souprava CityElefant

Po výměně na postu generálního ředitele a dozorčí rady pokračují v Českých drahách velké změny. Nové vedení spustilo...

Na koleje se vrací legendární Vindobona. České dráhy upravují názvy spojů

Vindobona, motorový vůz řady 854

V roce 2019 přibude v jízdním řádu více jednotných názvů vlakových linek. Ty nahradí doposud odlišná pojmenování...



Najdete na iDNES.cz