Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Královská svatba přinese Londýnu téměř 3 miliardy korun

  11:17aktualizováno  11:17
Páteční svatba prince Williama s Kate Middletonovou přinese Londýnu podle propočtů poradenské společnosti PricewaterhouseCoopers zhruba 107 milionu liber, v přepočtu asi 2,9 miliardy korun.

(ilustrační snímek) | foto:  Dan Materna, MAFRA

Podle průzkumu PwC by do Londýna kvůli svatbě mohlo přicestovat z celé Británie přibližně 560 tisíc návštěvníků.

Náklady na královské svatby nebývají zveřejňovány. Neoficiální odhady na tu dnešní ale nejčastěji uvádějí částku 20 milionů liber (540 milionů korun).

Británie však zažívá špatné ekonomické časy a odborníci se přou, zda přínos v turistice bude větší než ztráty způsobené mimořádným dnem volna.

"Náš průzkum předpokládá, že svatba bude významnou ekonomickou podporou pro londýnskou ekonomiku a zároveň dobrý indikátor potenciálních ekonomických přínosů letních olympijských her, kde očekáváme desetinásobně vyšší počet návštěvníků," uvedl ekonom PwC Mark Ambler. Letní olympijské hry se budou v Londýně konat příští rok.

Turisté budou utrácet více dní

Podle průzkumu Pwc chce 37 procent návštěvníků zůstat v Londýně jen na jeden den, každý pátý plánuje zůstat dva dny. Muži se chtějí přitom v Londýně zdržet déle než ženy.

Přes dvě třetiny návštěvníků se přitom chystají nakupovat, přes polovinu návštěvníků chce navštívit bary, kluby a restaurace. Dále 58 procent dotázaných uvedlo, že hodlá navštívit turistické atrakce, přičemž 36 procent z nich má na tyto účely vyčleněno 75 až 99 liber.

Zhruba 185 tisíc lidí se ubytuje v hotelech, padesát tisíc v penzionech a 18 tisíc zůstane u přátel. Celkově chce čtvrtina návštěvníků utratit v Londýně 50 až 75 liber za jednu noc ubytování. Pětina je připravena utratit 100 až 149 liber a přes dvacet tisíc lidí chce za ubytování zaplatit do 300 liber.

Průzkum uskutečnila PwC mezi 2 856 dospělými Brity 21. dubna.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jistá poradenská hospodářská firma v Itálii navrhla radikální řešení: bohatí...
Každý třetí mladý Ital je bez práce. Řešení krize mohou odskákat ti staří

Alarmující počet mladých lidí v Itálii nemá práci ani výhled, že nějakou najde. Vláda se rozhodla začít jednat, ale vzhledem k prázdné státní pokladně je...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.