Královský sen stojí sedm milionů liber

  • 5
Všichni úspěšní milovníci luxusních veteránů mají jedinečnou příležitost. Londýnská aukční síň Bonhams and Brooks zahájila příjem nabídek na koupi královského vozu Bugatti 41 Royale Kellner z roku 1931. Paradoxně jej žádný král nikdy nevlastnil. Asi žádnému monarchovi nikdy nepřebývalo sedm milionů liber.

Právě taková je minimální cena, za kterou bude auto vydraženo. O tom, kolik přihodí, mohou multimilionáři přemýšlet půl roku. Chcete-li se taky přidat, připravte si alespoň 400 milionů korun.

Už dnes je totiž tahle bugatka nejcennějším autem, které kdy bylo vydraženo. V roce si ji na aukci síně Sotheby's v Royal Albert Hall v Londýně získal švédský milionář Hans Thulin, který zaplatil pět a půl milionu liber, což je dnešních 300 milionů.

Legendární Ettore Bugatti vyrobil ve francouzském Molsheimu těchto aut v letech 1928 až 1933 pouze šest, některé prameny uvádějí dokonce osm kusů. Dva z nich vlastnil on sám a po válce je v roce rodina 1950 prodala Američanovi Briggsovi Cunninghamovi. Pouze na jediném podvozku ale stojí karoserie od pařížského karosáře Kellnera.

Podle internetové stránky motorbase.com i v takto malé řadě figurovaly tři typy karoserie - čtyřmístná limuzína, dvoumístné kupé a dvoumístný kabriolet.

Auto, které dnes opečovává anonymní majitel, bude už po druhé dražit stejný muž - Robert Brooks. Poprvé ho přisoudil vítězi aukce ještě coby zaměstnanec síně Royal Albert Hall. Teď už šéfuje konkurenci. 

O výjimečnosti automobilu svědčí také fakt, že v době jeho příchodu na trh byla cena podvozku a motoru bugatky skoro dvakrát vyšší než suma potřebná k získání dalšího nejluxusnějšího vozu.

Za své peníze si ale sběratelé užívají pořádný kus auta. Soška slona na kapotě zakrývající téměř třináctilitrový osmiválcový motor sahá dospělému člověku po ramena. Přestože auto váží více než tři tuny, dokáže uhánět po silnici 160kilometrovou rychlostí.

,