Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krémy na hubnutí zabírají, jsou však neškodné?

  15:00aktualizováno  15:00
Zpráva, kterou přinesl před dvěma lety francouzský spotřebitelský časopis 60 millions de consommateurs, způsobila tak trochu poprask. Krémy na hubnutí skutečně fungují, alespoň některé.
Je krém na hubnutí spíše lék nebo kosmetika? Výrobcům vyhovuje image krému a prodejní podmínky pro kosmetiku.

Je krém na hubnutí spíše lék nebo kosmetika? Výrobcům vyhovuje image krému a prodejní podmínky pro kosmetiku. | foto: Profimedia.cz

Bylo to velké překvapení, v minulých testech se totiž tyto výrobky označované jako "zeštíhlující" nebo "proti celulitidě" ukázaly jako neúčinné.

Nové výrobky s novým složením však dopadly jinak: z devíti testovaných krémů šest prokázalo velmi dobré a dobré výsledky, jeden průměrné a dva propadly. Jak test probíhal? Dvě stě žen ve věku 18 až 60 let si mazalo stehna po dobu jednoho měsíce, třebaže většina prostředků slibuje viditelné zeštíhlení už za 14 dní. Lékař pak prováděl přesná měření.

Většina testovaných prostředků je k dostání i na českém trhu.

Ty nejlepší prokázaly maximální úbytek dvou centimetrů z obvodu stehna, průměrné necelý centimetr. Zeštíhlující krémy tedy rozhodně neřeší problémy nadváhy, mohou pouze pomoci při zpevnění problematických partií, zejména stehen a hýždí. Obzvláště pokud jsou kombinovány s pečlivě prováděnou masáží.

Test zároveň vyvolal otázky, na které zatím Kam se poděje tuk, který v určitých partiích zmizí? Dostane se do krevního oběhu? Pokud ano, nemůže to mít vliv na zdraví?

Kosmetika, nebo lék?
Jestliže krém skutečně způsobí úbytek podkožního tuku, znamená to, že musel proniknout kožní bariérou. Jenže kosmetický prostředek může působit jen povrchově, na podkožní vrstvy tuku mohou "útočit" jen léčiva. A u těch musí výrobce před uvedením na trh předložit důkazy o tom, že prostředek je účinný a zároveň neškodný, případně jaké má vedlejší účinky, a uvést přesné složení. Nic takového nemusí výrobci kosmetických prostředků dělat.

Takže se nabízejí ještě další otázky. Pokud mají krémy stejné účinky jako léčivé prostředky, mohou být ještě považovány za kosmetické produkty a neměly by procházet stejným schvalováním jako léčiva? A neměly by se prodávat v lékárnách místo v drogeriích?

Jenže výrobci to hrají takříkajíc na obě strany. Vyhovuje jim, že jejich produkty mají image léku, ale zároveň si chtějí ponechat výhody kosmetického prostředku. Měli by si vybrat, zda chtějí nabízet lék, nebo kosmetický výrobek. A především předložit důkazy o neškodnosti.

HUBNUTÍ POMOCÍ KRÉMU: VÝSLEDKY TESTU 
Velmi dobré a dobré:
ROC Rétinol Anti-cellulite modelling
VICHY Liposyne zeštíhlující drenážní gel
ELANCYL vyhlazující koncentrát
LIPO-RÉDUCTEUR
DIOR Bikini celluli diet
LIPO Factor 3 Creme minceur
GARNIER Bodytonic gel proti celulitidě
DIADERMINE Body Perfect correcteur cellulite
Neúčinné:
YVES SAINT LAURENT Total Fitness gel minceur
L’ORÉAL Prefectslim Zeštíhlující a zpevňující krém

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

kiwi
Hitparáda cenových extrémů potravin: nejvíc podražilo kiwi a máslo

Co mají společného melouny, pomeranče a kiwi? Kromě exotiky je to i vysoká cena, kterou si za ně zákazníci připlácejí v obchodech. Kilo kiwi zdražilo na sto...  celý článek

(Ilustrační foto)
Už nejen vejce. Toxický fipronil našli Němci i v dalších potravinách

V Německu se vedle vajec toxický insekticid fipronil našel i v dalších potravinách, včetně pečiva, vaječných salátů nebo vaječných likérů. S odvoláním na...  celý článek

Ilustrační snímek
Místo deseti druhů másel dvě, zato rakouská. Jak se liší obchody u sousedů

Velký supermarket v Dolních Rakousích je v pátek dopoledne plný penzistů úplně stejně jako o pár kilometrů dál za českou hranicí. A ani nabídka v regálech se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.