Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krémy proti celulitidě bez pravidelné masáže neúčinkují

aktualizováno 
Navzdory nejnovějším zprávám o tom, že hubenost již není v módě,diktát štíhlé linie stále neustupuje. Posedlost štíhlostí není zlatým dolem jen pro vydavatele ženských časopisů s různými recepty na diety,ale především pro firmy podnikající v takzvaném "fat business" - výrobce,supermarkety,ale bohužel i lékárníky a lékaře. Sliby výrobců krémů na hubnutí jsou pro ženy toužící po štíhlosti více než lákavé, podle nich budou mít tělo více hubené, hladké, pevné a mladé bez celulitidy.
Nebudou, pokud se spolehnou jen na účinek některého ze speciálních krémů. Dokazují to výsledky testu francouzského spotřebitelského časopisu 60 millions de consommateurs.

Z celkem deseti gelů, krémů a tekutých přípravků nezpůsobil zhubnutí na jakékoliv partii těla ani jeden. Šest z nich v cenách od necelé pětisetkoruny,ale i více než třikrát dražší nabízejí také tuzemské obchody. Mezi testovanými přípravky byly pouze ty, které působí na pokožku jen povrchově.

Tedy nikoli výrobky označené jako léky, u nichž by mohli výrobci předstírat, že působí v hloubce, pod kůží. Každý z nich vyzkoušela skupina dvou set žen ve věku od 18 do 50 let. Pro srovnání dvacet dalších dobrovolnic testovalo placebo krém, aniž samozřejmě věděly, že jde o obyčejný tělový přípravek.

Během testu si ženy mazaly krém pouze na jedno stehno, aby bylo možné výsledky porovnat s druhou nohou. Na začátku a na konci dvacetiosmidenního testu byl každé dobrovolnici změřen obvod stehna a lékař ohodnotil stav kůže za použití stupnice 0 (hladká kůže) až 3 (efekt "pomeranče" je velmi zřetelný).

Podle změřených výsledků vypadají hubnoucí krémy jako účinné, neboť mezi obvodem ošetřeného a neošetřeného stehna byl znatelný rozdíl. V průměru 0,7 centimetru, ale u žen, jejichž kůže krémy dobře přijímá, to mohou být až dva centimetry. Tuto skutečnost však poněkud zastiňují výsledky dosažené s obyčejným tělovým krémem, které jsou naprosto stejné.

Navíc bez pravidelné masáže ani při používání některého ze dvou nejlepších testovaných krémů - Vichy GlucoBlock nebo Body Light od Diora - žádné centimetry nemizí. Aby dobrovolnice během testu dosáhly ztráty alespoň několika milimetrů či centimetrů, masírovaly se dvakrát denně. Jakmile masáž přestaly provádět, celulitida i centimetry se okamžitě vracely zpátky.

Celulitidu mívají i štíhlé ženy
Termínem celulitida se označují neestetické hrbolkovité tukové rezervy, které vytvářejí "pomerančový efekt". Celulitida vzniká v okamžiku, kdy je příjem energie vyšší než její výdej. Není to však nemoc. Z genetických důvodů jsou k jejímu vzniku náchylnější ženy, a to nejen plnoštíhlé, ale i hubenější. Celulitida pro ně totiž představuje energetickou zásobu v době těhotenství a kojení. Nejvíce se objevuje na stehnech, břichu a hýždích. Kromě hormonálních faktorů a dědičných předpokladů mají na její vznik velký vliv nedostatečná cirkulace tekutin v těle, nevyrovnaná strava, špatná hygiena, chronická nadváha, přílišné nabrání kil během těhotenství, zažívací problémy a také sedavý způsob života.

Jak provádět účinnou masáž
* aby byla masáž účinná, je třeba ji dělat každý den, jinak se celulitida ihned vrátí

* začněte sprchováním místa teplou vodou a třete kůži žínkou, což zlepší cirkulaci krve

* na stehnech masírujte vždy odspodu nahoru, na břichu opačným směrem

* nejprve mněte kůži dvěma prsty ve všech směrech a poté ji třete dlaní směrem k uzlinám

* je-li masáž účinná, kůže zčervená

* používání krému během masírování není nutné

* pro dosažení žádoucího efektu je důležitá zdravá životospráva - vyvážená strava, dostatečné pití vody, a hlavně pravidelný pohyb

Testované krémy
Název Cena (Kč)/ Informace Kosmetická Snášenlivost Celkové
odnocení
4% Hubnoucí
přijatelnost efekt - 65% 1)
Objem (ml) na obalu a snadnost 1)
10% 1) aplikace
21% 1)

VICHY GlucoBlock 656,30/200 ** *** ***** *** ***
DIOR Body Light 1590/200 *** **** ***** *** ***
AVON Body Gel Minceur 469/200 ** *** ***** *** ***
BIOTHERM Celluli-Zone 1410/150 ** *** ***** *** ***
SANOFI CONCEPT Lipofactor 544 2) /200 **** *** ***** *** ***
JEANNE PIAUBERT Certitude 1373 2) /200 ** **** ***** *** ***
minceur
YVES ROCHER Lift Dynamic 654 2) /125 *** *** **** *** ***
CLARINS Lift Minceur 1190/200 ** **** ***** *** ***
LINÉANCE Amincissant 379 2) /125 *** ** ***** *** ***
chauffant
ÉLANCYL Extréme minceur 1190/14 denních **** ** ***** *** ***
minidávek

Poznámky: 1) číslo udává procentuální podíl na celkovém hodnocení; 2) cena je přepočtena z francouzských franků; stupnice hodnocení ***** velmi dobrý až * velmi nedostatečný
Pramen: 60 millions de consommateurs (4/2000)
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Všemi smysly. Nové kino 4DX v obchodním centru Chodov přináší do kinosálu déšť,...
Nový král mezi chrámy konzumu. Centrum Chodov láká na kino, kde sněží

V Praze se ve středu otevírá „nové“ - a do počtu prodejen největší - obchodní centrum v Česku. Zmodernizované Centrum Chodov se rozrostlo o třetinu na 300...  celý článek

Nový produkt společnosti McDonald´s pro zákazníky - vegany
McDonald´s zvažuje nasadit veganský burger. Testuje ho ve Finsku

Pokus o veganský burger ve finském Tampere byl u McDonald´s natolik úspěšný, že se fastfoodový řetězec rozhodl nabídnout McVegan celostátně. V jiných státech...  celý článek

(ilustrační snímek)
Cena vajec prudce roste, protože slepic je málo kvůli aféře s fipronilem

Vejce v obchodech letos zdražují. Podle údajů Českého statistického úřadu nyní jedno stojí 3,6 koruny, na začátku roku bylo o dvacetník levnější. Podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.