Na jednání má Křetínského společnost Czech Media Invest exkluzivitu, oznámil člen představenstva CMI Daniel Častvaj. Jednání se vedou o prodeji časopisů ve Francii včetně Elle a s ní spojených produktů a webu, dále titulů Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours, France Dimanche, Ici Paris a Public.
Součástí plánované transakce naopak nejsou nefrancouzské verze magazínu Elle, tedy ani tento magazín pro ženy v České republice. Ve hře není ani zpravodajská divize včetně Europe 1, Paris Match a Le Journal du Dimanche.
„Pro společnost Czech Media Invest by tato akvizice přinesla ikonický brand Elle s prokázanou dlouhodobou ziskovostí a tak přispěla k posílení růstové strategie. CMI považuje Francii za jeden z klíčových trhů,“ řekl Častvaj. Podle něj by transakce mohla být podepsána v nadcházejících týdnech.
Daniel Křetínský, ostřílený podnikatel ve středoevropské energetice, který přivedl k miliardovému úspěchu kolos Energetický a průmyslový holding, je už v mediálním byznysu doma. V roce 2013 koupil skupinu Ringier s deníkem Blesk či týdeníkem Reflex a v úterý oznámil nákup rozhlasových aktiv Lagardère v přepočtu za 1,8 miliardy korun. Do svého portfolia tak zařadí například tuzemskou rozhlasovou dvojku a trojku Evropu 2 a Frekvenci 1. (více o rozhlasové akvizici Křetínského)
Rozhlasový nákup podléhá schválení antimonopolními úřady v daných zemích. V současnosti chce CMI konzultovat záměr o vstupu do magazínů Lagardère s organizacemi zastupujícími společnosti Lagardère Active.