Křetínský bohatne, skupině EPH vzrostl čistý zisk na 22,5 miliardy

  17:29aktualizováno  17:29
Energetickému a průmyslovému holdingu (EPH) podnikatele Daniela Křetínského vzrostl loni meziročně čistý zisk o 9,6 procenta na 22,5 miliardy korun (877 milionů eur). Vyplývá to z výroční zprávy, kterou dnes firma zveřejnila na svém webu.

Majitel Energetického a průmyslového holdingu Daniel Křetínský v Brně představil plánovaný Institut energetických studií. Na snímku vedle něj děkanka Právnické fakulty Masarykovy univerzity Markéta Selucká. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Konsolidované tržby stouply o 21,8 procenta na 153,9 miliardy korun (šest miliard eur)

„Rok 2017 byl na jedné straně charakteristický zlepšeným výkonem energetické infrastruktury, která je umístěna v EP Infrastructure, a na druhé straně dalšími akvizicemi a organickým růstem v oblasti výroby elektřiny doplněné těžbou uhlí, které spadají pod EP Power Europe,“ uvedl ve zprávě Křetínský.

EP Infrastructure (EPIF) a EP Power Europe jsou dva hlavní pilíře, do kterých je holding strukturovaný. EPIF v EPH zastřešuje tranzit plynu, distribuci elektřiny a plynu, skladování plynu a teplárenství. EP Power Europe zastřešuje těžbu uhlí a výrobu elektřiny. Podíl 31 procent v EPIF patří fondu australské banky Macquarie, zbytek patří EPH. 

Většinovým vlastníkem EPH se loni stal Křetínský, který nyní drží 94 procent akcií. Firmu opustili podnikatel Patrik Tkáč a investoři spojení se skupinou J&T.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Virtuální zrcadlo, kdo je nejkrásnější? Technologie mění online nákup oblečení

Rtěnku, brýle i šperky je možné si v e-shopu virtuálně vyzkoušet na vlastním...

Obchody specializující se na prodej na internetu stále usilovněji vymýšlejí, jak překonat základní nevýhodu proti...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Padělaných bankovek je méně než loni, oznámila Česká národní banka

Česká národní banka předvedla zabavené padělky českých bankovek. (11. ledna...

Česká národní banka zadržela za první čtvrtletí letošního roku 1521 padělaných a pozměněných bankovek a mincí. To je v...



Najdete na iDNES.cz