Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vydavatele Blesku a Reflexu koupili podnikatelé Křetínský a Tkáč

  16:09aktualizováno  16:09
Mediální skupina Ringier Axel Springer CZ míří do česko-slovenských rukou. Vydavatele bulvárních deníků Blesk, Aha, Sport nebo týdeníku Reflex kupují podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Firma je oceněna na 4,7 miliardy korun.

Daniel Křetínský | foto: David PortMF DNES

Českou dceru prodala švýcarská skupina Ringier Axel Springer Media AG. Ocenění společností je 170 milionů eur, kupní cena se však může lišit. Křetínský je mimo jiné majitelem fotbalového klubu AC Sparta Praha.

Do vydavatelství spolu s Patrikem Tkáčem vstupují jako fyzické osoby, nikoliv prostřednictvím Energetického a průmyslového holdingu, kde jsou společníci. O tom, že je obří mediální obchod na spadnutí, informovala MF DNES ve čtvrtek (více čtěte zde).

Ringier Axel Springer CZ

Jedna z předních mediálních společností v ČR. Vydává deníky Blesk, Aha! a Sport, časopisy Reflex, ABC, GEO, Blesk pro ženy, Blesk Hobby nebo Svět motorů. Generální ředitelkou Ringier Axel Springer v Česku je Libuše Šmuclerová.

Dosavadní švýcarský majitel Blesku a dalších titulů se více zaměří na trhy, kde má silné postavení v on-line zpravodajství. "Ringier Axel Springer Media AG reorganizoval své portfolio, aby se mohl soustředit na trhy s výraznějším potenciálem růstu v digitální oblasti," uvedl k akvizici generální ředitel Ringier Axel Springer Media AG  Mark Dekan.

Skupina se tak zaměří na aktivity na trzích v Polsku, Srbsku a na Slovensku.

"Jsme hrdí a vděčni za příležitost převzít zodpovědnost za toto velké vydavatelství, v jehož úspěšnou budoucnost pevně věříme. Jsme si vědomi problémů, se kterými se tradiční tištěné noviny v současnosti potýkají, a těšíme se na spolupráci se současným manažerským týmem vedeném Libuší Šmuclerovou, se kterým chceme najít správná strategická řešení," řekl k obchodu Daniel Křetínský.

Letošek je rokem velkého přeskupování vlastnictví na mediálním trhu. V dubnu miliardář Zdeněk Bakala posílil své vydavatelství Economia o Centrum Holdings, které provozuje server Aktuálně.cz. O tuto skupinu se přitom zajímal i Ringier. V červnu pak koupil Agrofert Andreje Babiše mediální skupinu MAFRA, do které patří také MF DNES, iDNES.cz nebo Lidové noviny. V listopadu se Babiš dohodl na koupi Rádia Impuls.

Do rukou Křetínského a Tkáče přechází i 27procentní podíl v První novinové společnosti, která se zabývá distribucí tisku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Generální ředitel finanční skupiny J&T Patrik Tkáč
Číňané smí získat polovinu v bankách J&T, rozhodla ECB

Čínská skupina CEFC může získat významnější podíl v československé bankovní skupině J&T Finance Group, rozhodla Evropská centrální banka. Jde o první úřední...  celý článek

Projekt od počátku čelil kritice ze strany ekologů a způsobil masivní odsun...
Zakázka na přehrady padá. Český Liglass nezaplatil Kyrgyzstánu stamiliony

Kyrgyzská vláda chce ukončit smlouvu s českou společností Liglass Trading CZ, která měla v Kyrgyzstánu převzít výstavbu vodních elektráren, píšou tamní média....  celý článek

Textilka Pegas vyrábí netkané textilie.
Továrník Šlemr ovládne 81 procent textilky Pegas. Hraje se o další podíl

Investiční fond R2G Rohan Czech se stane po vypořádání 5. října vlastníkem nejméně 81 procent akcií znojemské textilky Pegas Nonwovens. Většina akcionářů kývla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.