Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krize přinese televizi ztráty z reklamy

  16:17aktualizováno  16:17
Maximálně v rozsahu statisíců korun se budou pohybovat prosincové ztráty České televize z neodvysílaných reklam. Myslí si to generální ředitel společnosti Arbo Media Michael Richter, jehož firma pro ČT zajišťuje prodej reklamního času. Mnohem vyšší ztráty může podle Richtera způsobit případný odliv inzerentů v příštím roce. Dopad reklamy se výrazně snížil poté, co se ze zpravodajské budovy na Kavčích horách vysílají pouze Události vyráběné redaktory, kteří nesouhlasí s novým vedením ředitele Jiřího Hodače. Ty však může vidět jen asi 350 tisíc domácností, které signál ČT přijímají přes satelit nebo rozvodem kabelové televize.

Podle Richtera byla dosud naprostá většina reklamních spotů, až na jeden sponzorský vzkaz, odvysílána. Agentura zavedla zvláštní režim odbavení reklamy i monitoring odvysílaných spotů.

"Nabídli jsme klientům přesun reklamy například z doby před zpravodajstvím do jiných vysílacích časů, protože nejsme schopnizaručit takové programové prostředí, které by si představovali," uvedl Richter s tím, že podobný režim bude pokračovat i v lednu.

Česká televize podle Richtera však z pohledu zadavatelů reklamy přestala být stabilním médiem, a to v nejméně vhodné době.

"Období prosince a ledna je důležité pro nasmlouvání kontraktů na příští rok a Česká televize hodně ztratila, protože se připojila k ostatním nestabilním médiím," vysvětlil s tím, že tento stav může způsobit odliv inzerentů. Jak velký bude odliv, bude záviset na délce trvání krize a následné konsolidace.

Situace v ČT navíc podle něj bude mít negativní vliv obecně na výdaje do televizní reklamy. Česká televize se letos podle předběžných čísel podílela na celkovém trhu televizní reklamy 5,7 miliardy korun přibližně 24 procenty.

Autor:


Témata: Česká televize


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Zubař, ilustrace
Lepší strava, rovnátka, nadstandardy. Češi si připlácí 5 tisíc ročně

Šetrná metoda odstranění křečových žil, speciální genetické testy v těhotenství, lepší strava v nemocnici. Čeští pacienti jsou ochotni si připlatit čím dál víc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.