Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kultovní reklamy: Dove ukázala skutečnou krásu, bez šminek a photoshopu

  15:42aktualizováno  15:42
Plnoštíhlé modelky a nenalíčené ženy se v reklamách velkých kosmetických značek moc často neobjevují. Společnost Dove ale před lety vytvořila dlouhou kampaň, nebo spíš antikampaň, ve které poukázala na pokřivené vnímání ženské krásy, jejíž obraz deformoval kosmetický průmysl.

V kampani For Real Beauty se značka postavila proti všem klišé a stereotypům, jež do reklamy vnáší kosmetický průmysl. Zafungovalo to.

„Kromě toho, že se značce Dove podařilo odlišit od konkurentů, což je v reklamě základní podmínka úspěchu, téma jako takové si získalo sympatie veřejnosti. Jen málokdy se podaří, aby reklamní kampaň otevřela ve veřejné diskusi společensky významné téma. Když se to ale povede, spojí se příjemné s užitečným,“ říká odborník na reklamu z agentury Bison & Rose Vladimír Bystrov.

Seriál kultovní reklamy

Redakce iDNES.cz každou středu a pátek připomíná zajímavé reklamy z domova i ze světa.

Dove tento koncept rozvíjela několik let - od billboardů s netypickými modelkami plnoštíhlých či jinak nesymetrických tvarů, přes zobrazování stařen nebo pihatých a pyskatých žen, které nenaplňovaly obecné parametry krásy, jak nám je dlouhodobě vnucují právě reklamy kosmetických firem.

Důstojným zástupcem kampaně je oceněná televizní reklama Evolution, která ve zrychlených sestřizích ukazuje, co dokáže make-up a jak naopak vypadá realita.

„S postupujícími roky se koncept už trochu vyčerpává, jedno z pozdějších videí Real Beauty Sketches už je trochu nastavovanou kaší. Příznačné je, že úspěch kampaně za skutečnou krásu se zalíbil i konkurenčním značkám, které si začaly pořizovat podobně ‚sympatické‘ koncepty,“ dodal Bystrov.

Kampaň byla podle něj skutečně mezinárodní - na tvorbě různých vizuálů se podílely kreativní týmy v mnoha zemích světa, včetně České republiky.

Autor:



Nejčtenější

Železnici hrozí chaos. Vláda zaskočila dopravce jízdným zdarma

(ilustrační snímek)

Plán vlády Andreje Babiše s bezplatným nebo téměř bezplatným jízdným na železnici pro studenty a seniory zaskočil...

Rasistické! Zákazníkům H&M vadí „opice v džungli“ na mikině tmavého chlapce

Rasistická reklama společnosti H&M.

Společnost H&M se omluvila za obrázek, kde má na sobě dítě tmavé pleti mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“....



Destabilizoval chod agentury a končí. Ministr odvolal šéfa CzechInvestu

Šéf CzechInvestu Karel Kučera

Ministr průmyslu Tomáš Hüner odvolal generálního ředitele vládní agentury na podporu podnikání CzechInvest Karla...

PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Vlaky zdarma na Slovensku: jsou přecpané, penzisté si připlácejí 1. třídu

Vlaky slovenské železniční společnosti ZSSK

Slovensko zavedlo bezplatné jízdné pro žáky, studenty a seniory už v roce 2014. A doteď toto rozhodnutí budí emoce....

Další z rubriky

Česko nahrává v tendru na mýto Kapschi, stěžuje si firma z Maďarska

(Ilustrační snímek)

Další z účastníků výběrového řízení na správu mýtného systému po roce 2019 se pustil do kritiky podmínek miliardové...

Na nové bydlení Češi nemají, stále častěji proto opravují to staré

Ilustrační snímek

Podnikání v oblasti rekonstrukcí zažívá boom. Nové byty jsou drahé a je jich málo, lidé se proto čím dál tím častěji...

Česko má desítky problémových projektů, které Unie nezaplatí

Termální lázně v Chrastavě

Česko má za období 2007 až 2013 nárok na 697 miliard korun z Bruselu. Zároveň za toto období do unijního rozpočtu...

Najdete na iDNES.cz