Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kultovní reklamy: Fackování i skok ze skály. Fox Sports parodoval sporty

  11:40aktualizováno  11:40
Levně vypadající záběry, které s lehkým cynismem parodují sporty v různých koutech světa. Kampaň na televizní kanál Fox Sports Net z roku 2001 sbírala ve světě cenu za cenou. Spoty rozvířily bránice bizarními vymyšlenými sporty jako je fackování, skoky ze skály na zem, kamenování a podobně.

Nebyla to převratná myšlenka, ale bujarý smích, co stálo za obrovským úspěchem reklamní kampaně kanálu Fox Sports v roce 2001.

Fotogalerie

Reklama, kterou pochopí každý, chtěla říct, že televizní kanál je i tam, kde ostatní nejsou. Dělala to svérázným způsobem.

Například namísto skoku do vody představila jako turecký sport skok ze skály na zem. Následuje potlesk a sdělení, ze kterého divák pochopí, že Fox Sports nenabízí mainstream jako ostatní. „Sports from the only region you care about - yours,“ zněl slogan.

„Je to originální a čisté,“ pochválil kampaň v roce 2001 Michael Lee, jeden z porotců festivalu v Cannes. „Navzdory lehce xenofobnímu humoru byla kampaň považována za univerzálně přitažlivou,“ uvedl list Adweek. Všechny spoty, z nichž každý představoval jeden vymyšlený „národní“ sport, vypadaly levně, aby působily autenticky.

Seriál Kultovní reklamy

Redakce iDNES.cz každou středu a pátek připomíná zajímavé reklamy ze světa i z domova.

Kampaň na kanál Fox Sports natočená kreativní agenturou Cliff Freeman & Partners sklidila v tomto roce chválu snad na všech reklamních festivalech.

Odnesla si zlato za kreativitu z australské Epica Awards, zlatou medaili z London International Awards, Grand Prix z Cannes a mnoho dalších cen.

Reklamní odborníci včetně Boba Garfielda, dlouholetého sžíravého reklamního kritika, se shodli na tom, že reklama bodovala zejména tím, že je zábavná.

Garfield si přesto neodpustil malý šťouchanec: „Vtipná a skvěle řemeslně zpracovaná reklama získala ceny po celém světě navzdory tomu, že podstata sdělení je nejasná a není to nejlepší reklama na světě,“ uvedl v magazínu Ad Age.

„Spoty byly ve své době slavné. Fox Channel byl na vzestupu, začal vytvářet jakousi lidovou konkurenci CNN, která byla celosvětově mediální hvězdou,“ uvedl Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.

Autor:



Nejčtenější

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...

Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....



Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Zaměstnanci Amazonu udávají nadřízené. Nejaktivnější mohou vyhrát dron

(Ilustrační snímek)

Vedení francouzské divize Amazonu vymyslelo kontroverzní soutěžní hru. Zaměstnanci skladu amerického internetového...

Musk tratí na autech každou minutu 8 tisíc dolarů. Může mu to zlomit vaz

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, představuje nový elektrický roadster

Výroba klíčového vozu společnosti Tesla s názvem Model 3 nabrala tři měsíce zpoždění. Firmu drží nad vodou investoři,...



Další z rubriky

Inflační jestřáb má být na stokoruně. ČNB hledá, kdo nakreslí Aloise Rašína

Alois Rašín již jednou bankovku zdobil. Šlo o dvacetikorunu vydanou v roce...

Česká národní banka vypsala soutěž na návrh nové stokoruny, které bude vévodit portrét prvního československého...

Čínská CEFC chce koupit podíl ve společnosti, která vlastní televizi Nova

Nová grafika televize Nova

Čínská energetická a investiční skupina CEFC a česko-slovenská finanční skupina Penta Investment chtějí koupit od...

Pro rohlíky kilometry daleko. Prodejnám na venkově hrozí zavření

(Ilustrační snímek)

Stovkám ztrátových prodejen sítě COOP hrozí uzavření. Skupina COOP, která provozuje převážně v menších obcích 2 700...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.