Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kultovní reklamy: Fackování i skok ze skály. Fox Sports parodoval sporty

  11:40aktualizováno  11:40
Levně vypadající záběry, které s lehkým cynismem parodují sporty v různých koutech světa. Kampaň na televizní kanál Fox Sports Net z roku 2001 sbírala ve světě cenu za cenou. Spoty rozvířily bránice bizarními vymyšlenými sporty jako je fackování, skoky ze skály na zem, kamenování a podobně.

Nebyla to převratná myšlenka, ale bujarý smích, co stálo za obrovským úspěchem reklamní kampaně kanálu Fox Sports v roce 2001.

Fotogalerie

Reklama, kterou pochopí každý, chtěla říct, že televizní kanál je i tam, kde ostatní nejsou. Dělala to svérázným způsobem.

Například namísto skoku do vody představila jako turecký sport skok ze skály na zem. Následuje potlesk a sdělení, ze kterého divák pochopí, že Fox Sports nenabízí mainstream jako ostatní. „Sports from the only region you care about - yours,“ zněl slogan.

„Je to originální a čisté,“ pochválil kampaň v roce 2001 Michael Lee, jeden z porotců festivalu v Cannes. „Navzdory lehce xenofobnímu humoru byla kampaň považována za univerzálně přitažlivou,“ uvedl list Adweek. Všechny spoty, z nichž každý představoval jeden vymyšlený „národní“ sport, vypadaly levně, aby působily autenticky.

Seriál Kultovní reklamy

Redakce iDNES.cz každou středu a pátek připomíná zajímavé reklamy ze světa i z domova.

Kampaň na kanál Fox Sports natočená kreativní agenturou Cliff Freeman & Partners sklidila v tomto roce chválu snad na všech reklamních festivalech.

Odnesla si zlato za kreativitu z australské Epica Awards, zlatou medaili z London International Awards, Grand Prix z Cannes a mnoho dalších cen.

Reklamní odborníci včetně Boba Garfielda, dlouholetého sžíravého reklamního kritika, se shodli na tom, že reklama bodovala zejména tím, že je zábavná.

Garfield si přesto neodpustil malý šťouchanec: „Vtipná a skvěle řemeslně zpracovaná reklama získala ceny po celém světě navzdory tomu, že podstata sdělení je nejasná a není to nejlepší reklama na světě,“ uvedl v magazínu Ad Age.

„Spoty byly ve své době slavné. Fox Channel byl na vzestupu, začal vytvářet jakousi lidovou konkurenci CNN, která byla celosvětově mediální hvězdou,“ uvedl Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
EU nechce v tuzemáku rumovou tresť. Hrozí zákaz, potvrdil Jurečka

Výrobci rumové tresti, která podle Evropského úřadu pro bezpečnost potravin (EFSA) obsahuje některé rizikové látky, by se měli zaměřit na jejich nahrazení...  celý článek

Ilustrační foto
Další tři města nechtějí stará auta v centru. Zvažují, že jim omezí vjezd

Padesát čtyři německých měst již zakázalo vjezd starším vozidlům. V tuzemsku k takovému kroku zatím nikdo nenašel odvahu. Vážně o ­tom však uvažuje šest obcí;...  celý článek

Díky realitní kanceláři RIA se Jablonci v roce 2013 podařilo prodat byty za...
Obchody mimo rámec zákona. Stát toleruje netransparentní společnosti

Stát obchoduje s firmami, které nedodržují zákony, uvedla v pondělí poradenská společnost Bisnode. Povinností zadavatelů zakázek je uzavírat smlouvy pouze s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.