Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kultovní reklamy: Lidské mraveniště vyneslo konzoli na vrchol Hory

  10:56aktualizováno  10:56
Zaplavit mrakodrap lidmi. Poměrně jednoduchý nápad stál u zrodu vychvalované reklamy na herní konzoli Sony PlayStation 2. Zběsilé lezení na horu z lidí symbolizovalo soutěživost herního světa. K natáčení spotu bylo nutné najmout vrtulník i cirkusové akrobaty. Tato reklama byla vážně jiná než ostatní.

Podobně jako reklama na Xbox, která pobuřovala i vzbuzovala obdiv odborníků, také konkurenční Sony přišlo na přelomu tisíciletí s reklamou, která získala mnoho cen.

Do herního světa lákala kampaň nazvaná „Fun, Anyone?“, která měla za úkol zvýšení tržního podílu konzole PlayStation 2. A také měla globálně propojit svět on-line hráčů. Její součástí byl televizní spot Mountain (Hora), který upoutal pozornost odborníků i lidí. Svět her symbolizoval výstup masy lidí na horu, která vznikala na výškové budově v brazilském Rio de Janeiru jako obří mraveniště.

Spot byl nominován na čtyřicet cen od profesních organizací a získal mimo jiné hlavní cenu na prestižním festivalu v Cannes. Po reklamě Honda Cog se stal nejoceňovanější reklamou roku 2004 na světě.

„Reklama vynikla díky jednoduchosti své myšlenky a výraznému zpracování,“ hodnotil spot předseda poroty festivalu v Cannes Piyush Pandey.

U Sony svěřili zpracování spotu agentuře TBWA v Londýně. Natáčelo se však šest dní v brazilském Riu de Janeiru. Autoři ve spolupráci s místním studiem Zohar International najali patnáct set externistů, mezi kterými byli i gymnasté nebo umělci z cirkusů. Davové scény snímalo pět kamer, finální záběry se pořizovaly z helikoptéry, která natáčela padesátku kaskadérů šplhajících na vrchol budovy Rio Sul Center.

Postprodukci a digitální úpravu zajišťovala společnost The Mill. Přestože většina budov pochází z autentických záběrů, převažující část davových scén je počítačově upravována. Společnost The Mill k úpravám použila počítačový software Massive, v té době byla přitom jednou ze dvou firem na světě, které tento program používaly. Práce musela být náročná. Animátor Jordi Bares v reklamě vytvořil 146 tisíc digitálních charakterů s individuálním modelem chování.

Reklama měla nejen festivalový, ale údajně i komerční úspěch. Také díky ní podle odborníků konzole PS2 překročila plánované prodeje a zvýšila náskok před konkurencí - podíl na trhu stoupl v tomto roce ze 74 na 77 procent.

A kde vznikl nápad vytvořit obří mraveniště z lidí? Kreativní tým se inspiroval dětskou hrou King of the Mountain, při které se děti snaží dobývat horu a udržet ji před dalšími dětmi, které mají stejný úkol.




Nejčtenější

Muslimové ve vánoční reklamě nás urážejí, vzkazují lidé řetězci Tesco

V reklamě Tesca ve Velké Británii má svou roli i muslimská rodina.

Jen pár dní po prvním odvysílání se vánoční reklama obchodního řetězce Tesco ve Velké Británii stala terčem kritiky....

Kazítka ve spotřebičích zakážeme, plánuje EU. Chce jejich delší životnost

Ilustrační snímek

Evropský parlament vytáhl do boje proti spotřebičům na jedno použití, proti věcem se zabudovaným defektem, který má...



Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Další z rubriky

Tříprocentní úroková sazba. Tak by mohla za dva roky vypadat politika ČNB

Guvernér ČNB Jiří Rusnok přichází na tiskovou konferenci bankovní rady k...

Měnová politika České národní banky by se během jednoho až dvou let měla normalizovat. Reálná úroková míra by mohla...

Kam napřesrok k moři? Hitem bude Turecko a Egypt, hlásí cestovky

Ilustrační snímek

Cestovky po slabším roce 2016, kdy Češi zájezdy k moři odkládali, vyhlížejí růst tržeb. Turecko a Egypt budou příští...

Internetový útok na web Účtenkovky způsobili zahraniční hackeři

Startuje loterie Účtenkovka. Jak v ní soutěžit?

Výpadek webu uctenkovka.cz byl způsoben útokem hackerů ze zahraničních IP adres. Informovalo o tom dnes ministerstvo...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.