Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kultovní reklamy: Lidské mraveniště vyneslo konzoli na vrchol Hory

  10:56aktualizováno  10:56
Zaplavit mrakodrap lidmi. Poměrně jednoduchý nápad stál u zrodu vychvalované reklamy na herní konzoli Sony PlayStation 2. Zběsilé lezení na horu z lidí symbolizovalo soutěživost herního světa. K natáčení spotu bylo nutné najmout vrtulník i cirkusové akrobaty. Tato reklama byla vážně jiná než ostatní.

Podobně jako reklama na Xbox, která pobuřovala i vzbuzovala obdiv odborníků, také konkurenční Sony přišlo na přelomu tisíciletí s reklamou, která získala mnoho cen.

Do herního světa lákala kampaň nazvaná „Fun, Anyone?“, která měla za úkol zvýšení tržního podílu konzole PlayStation 2. A také měla globálně propojit svět on-line hráčů. Její součástí byl televizní spot Mountain (Hora), který upoutal pozornost odborníků i lidí. Svět her symbolizoval výstup masy lidí na horu, která vznikala na výškové budově v brazilském Rio de Janeiru jako obří mraveniště.

Spot byl nominován na čtyřicet cen od profesních organizací a získal mimo jiné hlavní cenu na prestižním festivalu v Cannes. Po reklamě Honda Cog se stal nejoceňovanější reklamou roku 2004 na světě.

„Reklama vynikla díky jednoduchosti své myšlenky a výraznému zpracování,“ hodnotil spot předseda poroty festivalu v Cannes Piyush Pandey.

U Sony svěřili zpracování spotu agentuře TBWA v Londýně. Natáčelo se však šest dní v brazilském Riu de Janeiru. Autoři ve spolupráci s místním studiem Zohar International najali patnáct set externistů, mezi kterými byli i gymnasté nebo umělci z cirkusů. Davové scény snímalo pět kamer, finální záběry se pořizovaly z helikoptéry, která natáčela padesátku kaskadérů šplhajících na vrchol budovy Rio Sul Center.

Postprodukci a digitální úpravu zajišťovala společnost The Mill. Přestože většina budov pochází z autentických záběrů, převažující část davových scén je počítačově upravována. Společnost The Mill k úpravám použila počítačový software Massive, v té době byla přitom jednou ze dvou firem na světě, které tento program používaly. Práce musela být náročná. Animátor Jordi Bares v reklamě vytvořil 146 tisíc digitálních charakterů s individuálním modelem chování.

Reklama měla nejen festivalový, ale údajně i komerční úspěch. Také díky ní podle odborníků konzole PS2 překročila plánované prodeje a zvýšila náskok před konkurencí - podíl na trhu stoupl v tomto roce ze 74 na 77 procent.

A kde vznikl nápad vytvořit obří mraveniště z lidí? Kreativní tým se inspiroval dětskou hrou King of the Mountain, při které se děti snaží dobývat horu a udržet ji před dalšími dětmi, které mají stejný úkol.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Trezory do banky přibyly až později, o čemž svědčí mj. i to, že firma A. Ippen...
Český zahraniční dluh dál bobtná. Atakuje hranici 4,5 bilionu korun

Zahraniční dluh Česka stoupl ve druhém čtvrtletí letošního roku o 47,4 miliardy korun na 4,481 bilionu. Meziročně byl vyšší o 1,161 bilionu korun. Dluh Česka...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PRŮZKUM: Tři z pěti Čechů omezili máslo. 60 korun za kostku je moc

Zdražování másla pokračuje. Cena za více než padesát korun ale Čechům připadá přehnaná. Téměř tři pětiny lidí tvrdí, že rostoucí cena másla v posledním měsíci...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Tesco šlo do sebe. Ukázalo, kolik potravin ročně vyhodilo

Obchodní řetězec Tesco ve střední Evropě se rozhodl, že přestane plýtvat potravinami. Jako důkaz, že to myslí opravdu vážně, zveřejnil řetězec výsledky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.