Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kultovní reklamy: Lidské mraveniště vyneslo konzoli na vrchol Hory

  10:56
Zaplavit mrakodrap lidmi. Poměrně jednoduchý nápad stál u zrodu vychvalované reklamy na herní konzoli Sony PlayStation 2. Zběsilé lezení na horu z lidí symbolizovalo soutěživost herního světa. K natáčení spotu bylo nutné najmout vrtulník i cirkusové akrobaty. Tato reklama byla vážně jiná než ostatní.

Podobně jako reklama na Xbox, která pobuřovala i vzbuzovala obdiv odborníků, také konkurenční Sony přišlo na přelomu tisíciletí s reklamou, která získala mnoho cen.

Do herního světa lákala kampaň nazvaná „Fun, Anyone?“, která měla za úkol zvýšení tržního podílu konzole PlayStation 2. A také měla globálně propojit svět on-line hráčů. Její součástí byl televizní spot Mountain (Hora), který upoutal pozornost odborníků i lidí. Svět her symbolizoval výstup masy lidí na horu, která vznikala na výškové budově v brazilském Rio de Janeiru jako obří mraveniště.

Spot byl nominován na čtyřicet cen od profesních organizací a získal mimo jiné hlavní cenu na prestižním festivalu v Cannes. Po reklamě Honda Cog se stal nejoceňovanější reklamou roku 2004 na světě.

„Reklama vynikla díky jednoduchosti své myšlenky a výraznému zpracování,“ hodnotil spot předseda poroty festivalu v Cannes Piyush Pandey.

U Sony svěřili zpracování spotu agentuře TBWA v Londýně. Natáčelo se však šest dní v brazilském Riu de Janeiru. Autoři ve spolupráci s místním studiem Zohar International najali patnáct set externistů, mezi kterými byli i gymnasté nebo umělci z cirkusů. Davové scény snímalo pět kamer, finální záběry se pořizovaly z helikoptéry, která natáčela padesátku kaskadérů šplhajících na vrchol budovy Rio Sul Center.

Postprodukci a digitální úpravu zajišťovala společnost The Mill. Přestože většina budov pochází z autentických záběrů, převažující část davových scén je počítačově upravována. Společnost The Mill k úpravám použila počítačový software Massive, v té době byla přitom jednou ze dvou firem na světě, které tento program používaly. Práce musela být náročná. Animátor Jordi Bares v reklamě vytvořil 146 tisíc digitálních charakterů s individuálním modelem chování.

Reklama měla nejen festivalový, ale údajně i komerční úspěch. Také díky ní podle odborníků konzole PS2 překročila plánované prodeje a zvýšila náskok před konkurencí - podíl na trhu stoupl v tomto roce ze 74 na 77 procent.

A kde vznikl nápad vytvořit obří mraveniště z lidí? Kreativní tým se inspiroval dětskou hrou King of the Mountain, při které se děti snaží dobývat horu a udržet ji před dalšími dětmi, které mají stejný úkol.

  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta

19. dubna 2024

Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...

Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr

18. dubna 2024

Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...

Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem

18. dubna 2024  19:30

Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...