Ať je její význam z hlediska vývoje "velké" ekonomiky jakýkoliv, jedno je jisté - osm milionů Čechů a Slováků, kteří za dva tisíce koupili v obou vlnách kuponovou knížku, mělo šanci vydělat.
Mnohým se to nepovedlo. Proč? V řadě případů určitě kvůli velkým majitelům podniků či fondů, kteří je prachsprostě okradli. Ale také kvůli svému nezájmu.
Hlavně v prvních letech po skončení kuponové loterie to byla zásadní chyba. Ceny akcií byly relativně vysoko a prodat je znamenalo zisk. Šance na něj většinou končila nabídkou nového velkého majitele, že akcie od ostatních odkoupí.
Kdo ji propásl, měl smůlu. Každý spolumajitel podniku - tedy i držitel jedné akcie - mohl občas nahlédnout do kursovních lístků burzy.
Nic mu ani nebránilo jednou do roka zavolat do "svého" podniku a zjistil co se s ním děje. Nestarat se o majetek většinou znamená přijít o něj.