Kupovat náboje lze i bez zbrojního průkazu

aktualizováno 
-
V pražské prodejně se zbraněmi Arms Moravia bylo před rokem a půl možno koupit expanzní náboje, které jsou v České republice i ve většině civilizovaných států ze zákona zakázané. T yto střely, označované od první světové války jako dum-dum, totiž po zásahu tělem protivníka neproletí, ale rozpadnou se a roztrhají ho. Střelcům, kteří je mají ve svých zásobnících, tak nejde o zastavení nebo zabití nepřítele, ale pouze o jeho zmrzačení. Ihned poté, co redaktoři MF DNES tyto zakázané náboje koupili, odnesli je na místní oddělení policie v Hybernské ulici. Policisté po několika dnech předali celou věc Obvodnímu úřadu pro Prahu 1 k přestupkovému řízení. Oba redaktory během této anabáze vyslechl policejní vyšetřovatel a o několik týdnů později jim položil naprosto stejné otázky i pracovník přestupkového oddělení obvodního úřadu. Mezi čtyřma očima jim přitom řekl, že proti Arms Moravia úřad zřejmě nezakročí. Jeho věštba se naplnila a po necelých dvou letech napsal na dotaz po osudu celého případu tajemník obvodního úřadu Jan Uxa: »Vaše oznámení bylo odloženo, neboť neodůvodňuje zahájení řízení o přestupku.« Zároveň odmítl vysvětlit, z jakého důvodu věc úředníci odložili. Podobně do ztracena se vytratily i další dva případy, kdy redaktoři nakoupili legální pistolové náboje, ale bez zbrojního průkazu. Před třemi lety to bylo v pražské prodejně Radix a o rok později v prodejně Supra, taktéž v hlavním městě. Redaktoři oboje náboje odevzdali na policii, ale firmy z toho neměly žádné potíže. V prvním případě navíc zaplatil redaktor dvoutisícovou pokutu za nedovolené ozbrojování. V e druhém případě policisté předali případ Obvodnímu úřadu pro Prahu 1, který ho odložil stejně jako prodej střel dum-dum. Článek o nelegálním prodeji střeliva vyšel v přílože TEST DNES 17. 12. 1997.

Autor:


Témata: Test iDNES.cz

Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

McDonald’s mění receptury. Pod tlakem trendu zdravé výživy jsou i ostatní

McDonald’s

V USA už nabízí největší fast-foodový řetězec McDonald’s většinu burgerů bez konzervantů. Postupně by měly tyto...

Řetězce lákaly na slevy, zaplatí pokuty za 10 milionů korun

Supermarket Albert (ilustrační snímek)

Za účtování vyšších cen než deklarovaných během výprodejů uložila Česká obchodní inspekce obchodníkům ve 2. čtvrtletí...

Pojištění mělo přinést úspory. Teď americkým důchodcům odsává peníze z účtů

Ilustrační snímek

Univerzální životní pojištění, hit 80. a 90. let, který se mnohým starším Američanům vymstil. Místo úspor, které jim...



Najdete na iDNES.cz