Úroveň beninek se může podle ústavu lišit velmi zásadním způsobem.
"Směsi „normálních“ paliv s různými nestandardními složkami mohou dokonce vážně poškodit motor automobilu," varuje ústav.
Použití benzinu s nižším oktanovým číslem může vést ke snížení výkonu, způsobit korozi motoru či vést k vyšší spotřebě. Podobně působí i nafta s vysokým obsahem síry.
Ústav návrhem reagoval na výzvu ministra průmyslu Milana Urbana. V první polovině roku totiž Česká obchodní inspekce provedla kontroly u českých benzinek. Jejím sítem neprošla asi desetina. - více zde
Ministr Urban původně s regulací nijak nepospíchal s tím, že problém vyřeší trh sám. Vyzval proto výrobce i distributory, aby se dobrovolně zapojili do centrálního systému v rámci kterého se kvalita pravidelně kontroluje. - více zde
"V reakci na výzvu ministra vypracoval Ústav paliv a maziv nabídku systému komplexního monitoringu kvality pohonných hmot," uvádí společnost v tiskovém prohlášení.
S nekvalitními palivy se nicméně nakonec rozhodla bojovat i vláda. Počátkem října připravila zákon, který má riziko koupě nekvalitního paliva snížit. - více zde
V nejbližší době by se do systému měla zapojit Benzina. Ta má v Česku největší síť čerpacích stanic. Provozuje jich asi tři stovky.