Lahůdkářství Jan Paukert oslaví sté výročí, Ilustrační foto

Lahůdkářství Jan Paukert oslaví sté výročí, Ilustrační foto | foto: MF DNES

Lahůdkářství Paukert chytá druhý dech, chystá otevření nových prodejen

  • 44
Jedno z nejznámějších pražských lahůdkářství Jan Paukert, které se minulý rok potýkalo s uzavřením své prodejny na Národní třídě, oslaví své stoleté jubileum expanzí. Licenci slavné značky získala společnost Andytera, která plánuje otevřít více prodejen pod tímto logem.

Rok před stým jubileem nevypadal pro proslulé pražské lahůdkářství Jan Paukert příliš dobře. Firma spadla do insolvence a provozovnu na Národní třídě v centru Prahy, která chlebíčky zásobovala i prvního prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka, zavřela Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Kulaté výroční však nakonec oslaví slavná značka ve velkém stylu.

K loni otevřenému novému bistru v Karlíně mají přibýt i prodejny lahůdek s logem Jan Paukert. Ty chce otevřít společnost Andytera, která získala na značku licenci.

Podle jednatelky firmy Moniky Bruknerové plánuje firma rozvíjet koncept ve dvou liniích, tedy bistra a obchodu. Detaily chce představit právě při stém výročí založení obchodu. První prodejna by měla vzniknout právě na Rohanském nábřeží, kde už od loňského podzimu oživuje padlou značku nová restaurace.

Na rozdíl od bister se však Andytera s prodejnami nechce zaměřovat výhradně na lokality s velkou koncentrací kanceláří, jako je nábřeží v pražském Karlíně. Právě jejich osazenstvo během obědové přestávky představuje hlavní cílovou skupinou restaurací Jan Paukert. Firma se chce zaměřit také třeba na nabídku cateringu pro obchodní jednání.

Na Národní se Paukert nevrátí

„U prodejen nevylučujeme centra měst, to by byla špatná interpretace,“ upozorňuje však Bruknerová. Firma nyní posuzuje několik lokalit. Ani jednou z nich však není Národní třída, se kterou se lahůdky od svého vzniku až do loňského roku pevně pojily.

Podle Bruknerové se ulice od doby první republiky značně změnila a dnes už není pro tento typ prodejny nejvhodnější. V původních prostorách se navíc nedávno otevřela jedna ze sítě restaurací Kozlovna, spadající pod Plzeňský Prazdroj. Podle mluvčí Prazdroje Judity Urbánkové podepsal provozovatel dlouhodobou smlouvu a investoval do vybavení.

Několik příkladů z nedávné minulosti přitom ukázalo, že vhodný výběr místa je pro prodejnu nadstandardních potravin naprosto klíčový. Gurmánský palác Julius Meinl skončil kvůli vysokému nájmu a naprostému nadhodnocení očekávané poptávky v centru Prahy s dluhy v řádu desítek milionů korun jen pár měsíců po otevření.

A vysoké nájemné a podhodnocení nákladů na personál donutilo počátkem roku nakonec zavřít i prodejnu největšího tuzemského dodavatele do restaurací Nowaco naproti Masarykovu nádraží.

Kvůli dluhu na nájmu nakonec skončila loni v úpadku i společnost Jan Paukert lahůdkářství, která provozovala podnik v původních prostorách na Národní a vedle toho měla provozovny ve Žlutých lázních nebo v golfovém areálu na Zbraslavi.

Poté prošla firma složitou reorganizací. Na jejím konci byla dohoda mezi dědici značky a investiční skupinou Natland, někdejším vlastníkem fotbalové Slavie. Natland získal ochrannou známku a oznámil záměr provozovat lahůdkářství dál formou franšízy.

První firma, se kterou Natland uzavřel dohodu o užívání značky, byla právě Andytera. V té má sám Natland minoritní, třicetiprocentní podíl. O zbytek se dělí Bruknerová, šéfkuchař Jakub Parus a manažerka Klára Neveselá.

Závření slavného lahůdkářství na Národní třídě v roce 2015:

31. března 2015