Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Le Monde: Sarkozy vzdal snahu o návrat automobilek

  12:48aktualizováno  15:02
Francouzský prezident Nicolas Sarkozy vzdal snahu přimět automobilky zpět k návratu do Francie, tvrdí list Le Monde. Sarkozy nedávno řekl, že není ospravedlnitelné, aby francouzské automobilky vyráběly auta pro Francouze ze zahraničí, a podporoval jejich návrat.

Francouzský prezident Nicolas Sarkozy na tiskové konferenci po summitu G20 ve Washingtonu (16. listopadu 2008) | foto: Reuters

Deník na své internetové stránce uvedl, že Sarkozy ustoupil nátlaku českého premiéra Mirka Topolánka a přestal usilovat o přestěhování "některých montážních linek do Francie". - čtěte Sarkozy chce výrobu aut vrátit z ČR zpět do Francie

Vláda poskytne podle dnešního francouzského tisku koncernům Renault a PSA Peugeot Citroën kolem šesti miliard eur půjček s nižším úrokem, než by požadovaly banky.

Stát má ale podmínku: automobilky nesmějí během pěti let mimo jiné propouštět zaměstnance a zavírat továrny. Sarkozy ale také výslovně chtěl zakázat výrobu v zahraničí těch aut, která se pak dovezou zpět do Francie. Týká se to například Peugeotu 107 vyráběného v Kolíně.

"Velmi dobře rozumím tomu, když stěhujeme výrobu, abychom získali nový trh v Brazílii. Vyrábět ale v cizině auta, která se pak prodají ve Francii, to už se dá přijmout mnohem hůře," citoval Le Monde Sarkozyho, který se tak obul do šéfa PSA Peugeot Citroën Christiana Streiffa.

"Nicméně po protestech Mirka Topolánka Sarkozy hodil ručník do ringu ohledně návratu některých montážních linek do Francie," napsal Le Monde.

Závazek týkající se zachování pracovních míst a výrobních hal byl předmětem ostrých diskusí mezi Sarkozym a šéfy obou koncernů.

Zatímco Carlos Ghosn, šéf Renaultu, ve kterém drží francouzský stát 15 procent akcií, ustoupil nátlaku poměrně brzy a slíbil, co se po něm chtělo, šéf PSA Peugeot Citroën Christian Streiff "nikdy neskrýval své podráždění nad tím, že se stát vměšuje do strategie" společnosti, podotýká také Le Monde.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dělníci budují Brennerský úpatní tunel.
Ve východních zemích EU musí rychleji růst mzdy, burcují odboráři

V Evropské unii je potřeba i prostřednictvím kolektivního vyjednávání dosáhnout růstu platů, který by měl být ještě vyšší ve východní části společenství, aby...  celý článek

Peugeot 308 GT
Prodej nových vozů v Evropě v září klesl. Nejvíc se propadl Ford a PSA

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii a zemích Evropského sdružení volného obchodu (EFTA), tedy v Norsku, Švýcarsku, na Islandu a v...  celý článek

Řetězce do kontejnerů vyhazují i potraviny, které jsou naprosto v pořádku.
Evropané nejvíc plýtvají zeleninou, ročně vyhodí jídlo za 143 miliard eur

Miliarda lidí na celém světě trpí nedostatkem jídla, přesto třetina potravin, které za rok lidstvo vyprodukuje, skončí v koši a posléze na skládkách. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.