"Tento vztah znamená pro naši společnost významný krok vpřed," říká generální ředitel Tatry Ronald Adams k uzavřené smlouvě o spolupráci.
Tatra chce nový vůz představit 8. srpna, do té doby o něm více podrobností sdělovat nechce. Uvedla jen to, že obě firmy chtějí při prodeji vozů využívat společně své dealerské sítě.
TatraSpolečnost byla založena v roce 1850 v Kopřivnici. To ji řadí k nejstarším světovým výrobcům automobilů. Během let vystřídala železniční i leteckou výrobu, dnes se specializuje výhradně na produkci nákladních vozů. Její vozy slouží pro civilní i armádní účely. |
O plánované spolupráci mezi Tatrou a DAF se hovořilo už delší dobu. Její konečná podoba je však širší, než Tatra původně očekávala. "Začali jsme s cílem zkonstruovat nové vozidlo Tatra, které by bylo kombinací nejnovějších inovací unikátního podvozku Tatra, nejmodernějších kabin DAF a motorů PACCAR. Tento projekt však vyústil v mnohem rozsáhlejší spolupráci," uvedl Adams.
Výsledkem je podle něj vůz, který reaguje na potřeby nejnáročnějších zákazníků.
Prezident společnosti DAF Trucks Harrie Schippers spolupráci s Tatrou přivítal. "DAF již deset let trvale zvětšuje svůj tržní podíl v Evropě. Jsme rádi, že se můžeme podílet na novém, velmi moderním vozu Tatra, který pro dealery společnosti DAF představuje významnou příležitost, neboť znamená rozšíření stávajícího portfolia výrobků o vysoce mobilní civilní vozidlo s trvalým pohonem všech kol," konstatoval Schippers.
Tatra očekává tisíce nových kupců
Nový vůz Tatra, zkonstruovaný i vyrobený v Kopřivnici, se postupně stane nejdůležitějším produktem v oblasti civilních tržních segmentů. Obě firmy ho budou nabízet firmám ve stavebnictví, důlním průmyslu, lesnictví, při těžbě ropy a plynu, ale i v jiných průmyslových odvětvích.
Tatra předpokládá, že s tímto vozem vstoupí do nových teritorií a získá i díky silné distribuční díti DAF tisíce nových zákazníků. "Vybudování tak rozsáhlé a úspěšné sítě dealerů po celé Evropě by Tatře trvalo desítky let a vyžádalo by si náklady ve výši mnoha milionů eur, a to nezmiňuji desítky nebo dokonce stovky milionů eur, kterých by bylo zapotřebí na vývoj kabiny a motoru na takto světové úrovni," zdůrazňuje výhody spojení s DAF Adams.
Vývoj prodeje nákladních automobilů pro Tatru v letošním prvním pololetí nedopadl příliš příznivě. Prodala o 13 procent méně vozů než ve stejném období loni, celkem 352 aut oproti loňským 405. V květnu Adams uvedl, že firma získala nové zakázky v Brazílii. Chce tam dodávat 400 až tisíc aut ročně. Dalších pět set automobilů dodá do Saúdské Arábie, připomněla ČTK.