Lego Police Monster Truck Heist

Lego Police Monster Truck Heist | foto: Lego.com

Lego nechce kvůli smrti George Floyda inzerovat stavebnice s policisty

  • 148
Tragická smrt George Floyda, který se na konci května stal v americkém Minneapolisu obětí policejního násilí, vyvolala velké protesty i vlnu solidarity s černošskou komunitou v celé zemi. Incident měl dopad i na svět hraček. Výrobce dětské stavebnice Lego požaduje po svých partnerech, aby přestali inzerovat produkty, které vyobrazují policisty, hasiče nebo zločince.

V e-mailu, jehož kopii obdržel i portál The Toy Book, požaduje marketingová společnost Rakuten LinkShare zastupující společnost Lego, aby přidružení partneři přestali dělat reklamu produktům a funkcím ve více než 30 stavebnicích LEGO. 

Jde hlavně o miniatury zobrazující policisty, hasiče, zločince, pohotovostní vozidla a budovy. Jsou to všechny sady, které zahrnují městskou policejní stanici, hasičskou stanici, policejní psí jednotku, hlídkové auto, požární letadlo, mobilní velitelské středisko a mnoho dalších. 

Zmatení partneři

E-mail obdrželi partneři společnosti LEGO i mnozí její fanoušci. Většina příjemců z něj ovšem měla rozporuplné pocity. Například podle uživatele twitterového účtu Brick Loft patří sady s policisty a hasiči celá desetiletí k nejlepším příkladům, jak chránit a zachránit minifigurky LEGO a dětské hraní. 

Podle dalšího účastníku Twitteru, který vystupuje pod přezdívkou Matt´S Brick Gallery, je LEGO ideální svět, který se rozpadne, jakmile děti s minifigurkami zopakují to, co vidí v televizi. 

V době, kdy byla žádost partnerům rozeslána, přitom společnost Lego na svých stránkách produkty dál inzerovala a prodávala. Portál The Toy Book proto společnost požádal o vyjádření.

„Žádali jsme naše partnery, aby přestali zveřejňovat vybraný propagační materiál LEGO v rámci našeho rozhodnutí respektovat # BlackOutTuesday a pozastavili zveřejňování obsahu na našich sociálních médiích v reakci na tragické události v USA. Litujeme jakéhokoliv nedorozumění a zajistíme, abychom si v budoucnu vyjasnili své záměry,“ odpověděla společnost LEGO ve svém prohlášení.

Ještě předtím, než společnost odpověděla na žádost o vyjádření pro The Toy Book, zveřejnila na svých sociálních sítích zprávu o tom, že věnuje 4 miliony dolarů organizacím, které podporuji děti tmavé pleti a vzdělávání dětí o rasové nerovnosti. 

Jak uvedl portál, Lego není jediným výrobcem hraček, který se rozhodl podpořit černošskou komunitu v USA. Mezi další patří například společnosti Funko, Mattel, MGA Entertainment, Moose Toys a další. Přidali se i velcí hráči ze zábavního průmyslu, včetně Walt Disney, HBO, Warner Bros nebo Cartoon Network.