Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lego přestane inzerovat v bulváru Daily Mail, vadí mu šíření nenávisti

  18:05aktualizováno  18:05
Lego přestane inzerovat v britském deníku Daily Mail. Přednímu světovému výrobci hraček se totiž nelíbí, že list podle aktivistů živí nenávistné postoje. Šíří je především v souvislosti s brexitem a migrační krizí.

Kostky stavebnice Lego | foto: AP

„Ukončili jsme smlouvu s Daily Mail a neplánujeme žádné budoucí marketingové aktivity s tímto listem,“ oznámila dánská společnost na twitteru po předchozí kritice aktivistů i některých zákazníků.

Fotogalerie

Kampaň na sociálních sítích vyzvala firmy, aby pro své reklamní účely nevyužívaly britské více či méně bulvární listy The Sun, Daily Mail a Daily Express. Cílem aktivistů je podle agentury Reuters „vypořádat se s kulturou nenávisti, démonizace a rozdělování, která otravuje naši politickou rozpravu“. Organizátorům kampaně podle agentury AP zejména vadilo, že se uvedená média stavěla proti pomoci dětským uprchlíkům.

Kampaň má podle agentury AFP podporu některých osobností, jako například zpěvačky Lily Allenové nebo bývalého fotbalisty a reportéra BBC Gary Linekera.

Firma Lego, která má více než 18 000 zaměstnanců po celém světě, v březnu ohlásila, že její loňské příjmy stouply o 25 procent na zhruba 130 miliard Kč. V roce 2014 společnost po předchozím tlaku neobnovila marketingový kontrakt s ropnou firmou Shell kvůli její těžbě v Arktidě.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pilotní kabina airbusu A320 (ilustrační snímek)
Problémy Ryanairu jsou jen špičkou ledovce. Svět hledá 600 tisíc pilotů

Potíže Ryanairu s nedostatkem pilotů jsou předzvěstí globálních problémů. Světové aerolinky začínají být v úzkých se sháněním pilotů, kteří mají nahradit...  celý článek

Jistá poradenská hospodářská firma v Itálii navrhla radikální řešení: bohatí...
Každý třetí mladý Ital je bez práce. Řešení krize mohou odskákat ti staří

Alarmující počet mladých lidí v Itálii nemá práci ani výhled, že nějakou najde. Vláda se rozhodla začít jednat, ale vzhledem k prázdné státní pokladně je...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.