Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Lehmanovi a spol. koupili celé Radiokomunikace

  16:56aktualizováno  18:13
Společnost Radiokomunikace změnila majitele. Za 1,2 miliardy eur (asi 33,6 miliardy korun) ji koupila skupina zahraničních investorů kolem americké investiční banky Lehman Brothers. Se stoprocentním balíkem akcií získala i 39,2 procenta českého T-Mobile.

Kupci Radiokomunikací získali i podíl v českém T-Mobilu. Ilustrační foto | foto: Martin StolařMF DNES

K investiční bance se podle agentury Reuters přidala ještě firma soukromého kapitálu Mid Europa a holding Al Bateen z Abú Dhabí.

Lehman Brothers uvedla, že transakce bude zčásti financována půjčkou v objemu 750 milionů eur.

Transakci oznámila právnická firma Linklaters, která je poradcem konsorcia. Dohodu Lehman a spol. uzavřel s nizozemskou společností Bivideon a její dceřinou firmou Altima.

Zástupci Radiokomunikací změnu vlastníka potvrdili, ale nechtěli ji příliš hodnotit. "Jsme potěšeni, že naše podnikání bylo pro konsorcium atraktivní, a doufáme, že aktivní zapojení nového vlastníka přinese další akcionářskou hodnotu," uvedl generální ředitel Miroslav Čuřín v tiskové zprávě. T-Mobile zprávu nekomentoval.

Cena kolem 1090 korun na akcii je podle analytika Patrie Tomáše Gaťka férová. Podle jiných ekonomů mohla být ještě o tři čtyři miliardy vyšší. "Pokud je to cena za celé Radiokomunikace, tak Lehman udělal skutečně dobrý obchod. Touto cenou bych ohodnotil samotný podíl v T-Mobile," uvedl Petr Bártek z Cyrrusu.

Radiokomunikace podle něj získaly akvizicí Tele2 významné množství zákazníků pro své pevné linky, což dává vzhledem ke zlepšeným regulatorním podmínkám v oblasti poskytování ADSL velký potenciál růstu tržeb a tržního podílu.

V minulosti se hovořilo o nabízené ceně kolem 28,5 miliardy korun, kterou ekonomové považovali vzhledem k podílu v T-Mobile za příliš nízkou.

O prodeji Radiokomunikací se v minulosti spekulovalo již několikrát. Bivideon majoritu ve firmě získal v roce 2001. Za státní podíl 51,9 procenta zaplatil 6,8 miliardy korun a svůj podíl později navýšil na téměř 100 procent.

Radiokomunikace nedávno koupily telekomunikačního operátora Tele2 a zvýšily počet zákazníků z několika desítek tisíc na zhruba 450 tisíc. Firma disponuje optickou páteřní sítí a sítí televizních a rozhlasových vysílačů. Tržby společnosti by letos měly vzrůst z loňských 2,3 miliardy na tři miliardy korun.

Autoři: ,



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...



Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Američané žalují Strnadův zbrojařský holding. Nelíbí se jim transakce firmy

Radiolokátorů sovětské výroby P-37 se armáda chce zbavit, protože jsou silně

Americká společnost SARN žaluje zbrojařskou skupinu Czechoslovak Group (CSG). Žádá mimo jiné náhradu škody, kterou jí...

Pro pojistku a zároveň do kavárny. Pojišťovna Direct má nový koncept

Pojištění u kávy. Direct otevřel nový koncept, který kombinuje pojišťovnu s...

Kavárna s dětským koutkem a zároveň pojišťovna. Společnost Direct přišla s novým konceptem, který chce zákazníky zlákat...

Tesco vyvíjí novou značku. Cenově se chce vyrovnat Lidlu

(Ilustrační snímek)

Skupina Tesco chce vyvinout samostatnou značku, díky které by se svými cenami přiblížila velkým konkurentům, jaké...

Najdete na iDNES.cz