Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Leo Express začne lidi od vlaku vozit zdarma domů, přidává nové spoje

  9:36aktualizováno  10:43
Leo Express pilotně zkouší novou službu: pro zákazníky v třídách Business a Premium nabídne v Praze a Ostravě zdarma odvoz z nádraží až domů. Cestující mezi Prahou a Ostravou se také od 1. června dočkají nových večerních vlaků mezi oběma městy. Ty z jízdních řádů v minulosti zmizely, dopravci totiž o málo vytížené nedotované spoje neměli zájem.

leo Express má ve flotile pět jednotek Stadler Flirt | foto: Leo Express

Leo Express v souvislosti s novými spoji pilotně zkouší novou službu pro své zákazníky v třídách Business a Premium. V Praze a Ostravě lidem nabídne zdarma odvoz z nádraží až domů. „Objednávka odvozu bude probíhat přímo na palubě, odvoz pak na cestující bude čekat na nádraží,“ řekla Valentová. Pokud bude o službu zájem, plánuje dopravce rozšíření i na další spoje.

Jízdenky v business třídě jsou u Leo Express většinou dvakrát dražší než v economy třídě. U premium třídy pak dokonce třikrát dražší. Například u jízdenky se základní cenou 260 Kč vyjde business class na 430 korun a premium pak na 829 Kč.

Přesná pravidla nabídky společnost zatím nechce zveřejnit. Připouští, že bude kilometrově omezená, ale rozhodně se však nebude týkat jen širšího centra obou měst. Firma se zároveň ještě nerozhodla, jestli si na službu bude najímat taxíky, nebo ji bude provozovat prostřednictvím vlastních vozů.

Večerní vlaky se vrací

Změna souvisí se zavedením dvou nových večerních spoju. Z Ostravy-Svinova bude spoj vyjíždět ve 20:03, v Praze bude ve 23:26. S výjimkou nedělního expresu Hutník půjde o poslední přímý vlak z Ostravy, Pendolino odjíždí o 41 minut dříve.

Spoj z Prahy bude vyrážet denně ve 20:52 s dojezdem do Ostravy o půl jedné v noci, bude také posledním před trojicí nočních vlaků na Slovensko. „Jde o trvalou změnu, tyto večerní spoje zůstanou v jízdním řádu i nadále,“ řekla mluvčí Leo Express Petra Valentová.

Fotogalerie

„Chtěli jsme doplnit nabídku o večerní spoje, které zejména ve směru z Ostravy na trase chybí a reagovat tak na rostoucí poptávku po cestování ve večerních hodinách,“ dodala Valentová.

Po nástupu soukromých dopravců a konci státní objednávky vlaků na trase Praha - Ostrava se mluví o zrušení spojů v okrajových časech jako o jedné z nevýhod liberalizace na této trase. Zavedením nových spojů ale tento problém alespoň ve večerních hodinách mizí. Chybí ale stále vlak s brzkým odjezdem z Prahy nebo mezi Olomoucí a Ostravou v ranních hodinách.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Máme 98 procent akcií ČSA, oznámil Travel Service. Korejci ve firmě končí

Společnost Travel Service oznámila, že má na dosah ovládnutí ČSA. Dohodla se s jihokorejskou Korean Air a státní firmou Prisko na odkupu jejich podílů....  celý článek

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.