Za devět korun lze zakoupit i jízdenku z Prahy do Ostravy. Podle dopravce je to možné díky dynamickému jízdnému, jehož výše závisí na obsazenosti spoje a na tom, kdy si cestující jízdenku kupuje. „Obecně platí, že čím méně jízdenek je k dispozici ke koupi, tím více se zvyšuje jejich cena,“ uvedl mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík.
RegioJet nabídne vlak do Budapešti za čtyři stovky. Není to dumping, hájí se |
Devítikorunovou jízdenku je nutné zakoupit minimálně 30 dní před odjezdem. Na jednotlivých spojích by mělo být za tuto cenu k dispozici pět procent jízdenek ve třídě Economy. „Celkem jsou k dispozici desetitisíce takto levných jízdenek,“ tvrdí Sedlařík.
Cílem dopravce je přitáhnout takto nové zákazníky. „Větší množství zákazníků pak bude logicky generovat vyšší příjem i při nižších cenách,“ míní Sedlařík. Leo Express podle něj nekompenzuje devítikorunové jízdenky tím, že by v rámci dynamického jízdného naopak zvedl maximální sazby.
„Zavedení minimální sazby nemělo vliv na zvýšení cen jízdného, naopak se v celkovém úhrnu cena jízdného snížila. Pří nákupu jízdenky na poslední chvíli může stát v zaplněném vlaku (na lince Praha–Ostrava) v závislosti na dni odjezdu v rozmezí 400–700 korun, nicméně konečnou cenu určuje algoritmus,“ vysvětluje mluvčí.
Například u konkurenčního RegioJetu je cena jízdenky předem daná. „Zákazníci preferují předvídatelnost cen před tím, kdy se ceny mění v čase a pár jízdenek za nízkou cenu je vykoupeno extrémně vysokými cenami ostatních jízdenek,“ reagoval mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Prodej devítikorunových jízdenek Leo Express odstartoval v úterý. Pod náporem zájemců dopravci několikrát spadl server. „Vzhledem k náporu na náš server nejsme schopni nyní přesně říci, kolik se již prodalo jízdenek, nakupujících však byly tisíce,“ uzavírá Sedlařík.