Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Leo Express poprvé vyjíždí v Německu, nabírá zaměstnance

  15:41aktualizováno  15:41
První český dopravce zahajuje provoz vlaků v německém vnitrozemí. Na trati Berlín–Frankfurt–Stuttgart vypravuje ve čtvrtek svůj první rychlík společnost Leo Express. Láká na nižší ceny, než jaké má státní dopravce Deutsche Bahn.

Leo Express do Německa vstoupil převzetím zkrachovalé Locomore. V sousední zemi vyjíždí pod svou značkou. | foto: LEO Express

Na trati nahrazuje původního dopravce Locomore. Ten skončil v insolvenci a letos v červenci v rukou Leo Expressu (více čtěte zde).

„Většinu zaměstnanců včetně vedení firmy jsme převzali od Locomore, ale desítky dalších zaměstnanců pro Německo sháníme v České republice. Hledáme hlavně strojvedoucí, stevardy, dispečery a členy týmu údržby. Pro naše současné i budoucí zaměstnance je to velice atraktivní příležitost kvůli jazykovému uplatnění, ale i zkušenostem a výhodám práce v zahraničí,“ uvedla pro MF DNES mluvčí společnosti Barbora Mičková a dodala: „Budou si moci vybrat, zda svůj plat dostanou v korunách, nebo eurech.“

Fotogalerie

Leo Express zajišťuje provoz a údržbu, FlixBus zajišťuje prodej jízdenek. Lze očekávat, že budou konkurovat dominantnímu německému dopravci Deutsche Bahn (DB) především cenou jízdenek a kvalitou obsluhy. Jízdenky se nyní prodávají od 9,9 eura, což je několikanásobně níže, než požaduje DB na stejné trase. Ceny budou určovány dynamicky dle poptávky.

Německá média píší o příchodu české konkurence obšírně a velmi pozitivně, vítají český kapitál na německém trhu a oceňují zkušenosti Leo Expressu s rychlým a dynamickým provozem.

Upozorňují také na skutečnost, že prodej jízdenek i marketing bude pro Leo Express zajišťovat rychle expandující autobusový dopravce FlixBus, který už nyní úspěšně konkuruje železniční společnosti DB a na některých linkách ji vytlačuje svými autobusy s agresivní cenovou strategií. Německá média také připomínají, že výkonný ředitel Leo Expressu Peter Köhler je současně držitelem českého i německého cestovního pasu.

Leo Express vyjíždí jako první český soukromník s vlaky v Německu. Dopravu...

Leo Express vyjíždí jako první český soukromník s vlaky v Německu. Dopravu zajišťuje i jinde v Evropě - mj. v Polsku, Rakousku a Maďarsku.

„Německý trh je otevřený, v regionální dopravě se v Německu soutěží desetkrát častěji než v České republice, dálková doprava se tam jezdí bez dotací,“ uvádí Mičková a připomíná: „Chceme naše dopravní služby nabízet i na dalších mezinárodních trasách, protože v České republice to za současného politického nastavení není možné: soutěže se nekonají, přímá zadání se téměř automaticky udělují Českým drahám. Při komerčním vstupu na trh pak nejsou dodržována pravidla hospodářské soutěže.“

Na komerční trase Stuttgart–Frankfurt–Berlin, která patří v Německu mezi nejvíc frekventované, přepravoval Locomore kolem dvaceti tisíc zákazníků měsíčně. Leo Express chce brzy tato čísla překonat i díky svým zkušenostem z jiných zahraničních linek. Momentálně provozuje železniční nebo autobusové spojení do Německa, Rakouska, Slovenska, Maďarska, Polska a na Ukrajinu.

Podívejte se na příjezd „černé pumy“ na pražské hlavní nádraží:


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Letadlo společnosti Wizz Air
Nízkonákladoví dopravci se začali snažit, těží z toho i Češi

Až na sklonku sezóny se letos marketingově probudili evropští nízkonákladoví dopravci. V září, kdy přepravní výkony každoročně prudce klesají, se přímo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.