Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Leo Express poprvé vyjíždí v Německu, nabírá zaměstnance

  15:41aktualizováno  15:41
První český dopravce zahajuje provoz vlaků v německém vnitrozemí. Na trati Berlín–Frankfurt–Stuttgart vypravuje ve čtvrtek svůj první rychlík společnost Leo Express. Láká na nižší ceny, než jaké má státní dopravce Deutsche Bahn.

Leo Express do Německa vstoupil převzetím zkrachovalé Locomore. V sousední zemi vyjíždí pod svou značkou. | foto: LEO Express

Na trati nahrazuje původního dopravce Locomore. Ten skončil v insolvenci a letos v červenci v rukou Leo Expressu (více čtěte zde).

„Většinu zaměstnanců včetně vedení firmy jsme převzali od Locomore, ale desítky dalších zaměstnanců pro Německo sháníme v České republice. Hledáme hlavně strojvedoucí, stevardy, dispečery a členy týmu údržby. Pro naše současné i budoucí zaměstnance je to velice atraktivní příležitost kvůli jazykovému uplatnění, ale i zkušenostem a výhodám práce v zahraničí,“ uvedla pro MF DNES mluvčí společnosti Barbora Mičková a dodala: „Budou si moci vybrat, zda svůj plat dostanou v korunách, nebo eurech.“

Fotogalerie

Leo Express zajišťuje provoz a údržbu, FlixBus zajišťuje prodej jízdenek. Lze očekávat, že budou konkurovat dominantnímu německému dopravci Deutsche Bahn (DB) především cenou jízdenek a kvalitou obsluhy. Jízdenky se nyní prodávají od 9,9 eura, což je několikanásobně níže, než požaduje DB na stejné trase. Ceny budou určovány dynamicky dle poptávky.

Německá média píší o příchodu české konkurence obšírně a velmi pozitivně, vítají český kapitál na německém trhu a oceňují zkušenosti Leo Expressu s rychlým a dynamickým provozem.

Upozorňují také na skutečnost, že prodej jízdenek i marketing bude pro Leo Express zajišťovat rychle expandující autobusový dopravce FlixBus, který už nyní úspěšně konkuruje železniční společnosti DB a na některých linkách ji vytlačuje svými autobusy s agresivní cenovou strategií. Německá média také připomínají, že výkonný ředitel Leo Expressu Peter Köhler je současně držitelem českého i německého cestovního pasu.

Leo Express vyjíždí jako první český soukromník s vlaky v Německu. Dopravu...

Leo Express vyjíždí jako první český soukromník s vlaky v Německu. Dopravu zajišťuje i jinde v Evropě - mj. v Polsku, Rakousku a Maďarsku.

„Německý trh je otevřený, v regionální dopravě se v Německu soutěží desetkrát častěji než v České republice, dálková doprava se tam jezdí bez dotací,“ uvádí Mičková a připomíná: „Chceme naše dopravní služby nabízet i na dalších mezinárodních trasách, protože v České republice to za současného politického nastavení není možné: soutěže se nekonají, přímá zadání se téměř automaticky udělují Českým drahám. Při komerčním vstupu na trh pak nejsou dodržována pravidla hospodářské soutěže.“

Na komerční trase Stuttgart–Frankfurt–Berlin, která patří v Německu mezi nejvíc frekventované, přepravoval Locomore kolem dvaceti tisíc zákazníků měsíčně. Leo Express chce brzy tato čísla překonat i díky svým zkušenostem z jiných zahraničních linek. Momentálně provozuje železniční nebo autobusové spojení do Německa, Rakouska, Slovenska, Maďarska, Polska a na Ukrajinu.

Podívejte se na příjezd „černé pumy“ na pražské hlavní nádraží:


Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Už nejezdíme pozdě, říká šéf zelených autobusů Flixbus

Šéf českého a slovenského Flixbusu chce ze značky udělat číslo jedna na...

Zelené autobusy německé společnosti Flixbus vstoupily na český trh loni v létě, předtím se s nimi mohli čeští zákazníci...

Českého šoféra si za německou mzdu nikdo nenajme, obává se ministr Ťok

Tiskové konference se po skončení zasedání vlády účastnil premiér Andrej Babiš...

Vyplácením minimální mzdy platné v západních zemích ztratí české dopravní firmy svoji konkurenční výhodu. Za německé...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...

Najdete na iDNES.cz