Leo Express do Německa vstoupil převzetím zkrachovalé Locomore. V sousední zemi...

Leo Express do Německa vstoupil převzetím zkrachovalé Locomore. V sousední zemi vyjíždí pod svou značkou. | foto: LEO Express

Leo Express poprvé vyjíždí v Německu, nabírá zaměstnance

  • 35
První český dopravce zahajuje provoz vlaků v německém vnitrozemí. Na trati Berlín–Frankfurt–Stuttgart vypravuje ve čtvrtek svůj první rychlík společnost Leo Express. Láká na nižší ceny, než jaké má státní dopravce Deutsche Bahn.

Na trati nahrazuje původního dopravce Locomore. Ten skončil v insolvenci a letos v červenci v rukou Leo Expressu (více čtěte zde).

„Většinu zaměstnanců včetně vedení firmy jsme převzali od Locomore, ale desítky dalších zaměstnanců pro Německo sháníme v České republice. Hledáme hlavně strojvedoucí, stevardy, dispečery a členy týmu údržby. Pro naše současné i budoucí zaměstnance je to velice atraktivní příležitost kvůli jazykovému uplatnění, ale i zkušenostem a výhodám práce v zahraničí,“ uvedla pro MF DNES mluvčí společnosti Barbora Mičková a dodala: „Budou si moci vybrat, zda svůj plat dostanou v korunách, nebo eurech.“

Leo Express zajišťuje provoz a údržbu, FlixBus zajišťuje prodej jízdenek. Lze očekávat, že budou konkurovat dominantnímu německému dopravci Deutsche Bahn (DB) především cenou jízdenek a kvalitou obsluhy. Jízdenky se nyní prodávají od 9,9 eura, což je několikanásobně níže, než požaduje DB na stejné trase. Ceny budou určovány dynamicky dle poptávky.

Německá média píší o příchodu české konkurence obšírně a velmi pozitivně, vítají český kapitál na německém trhu a oceňují zkušenosti Leo Expressu s rychlým a dynamickým provozem.

Upozorňují také na skutečnost, že prodej jízdenek i marketing bude pro Leo Express zajišťovat rychle expandující autobusový dopravce FlixBus, který už nyní úspěšně konkuruje železniční společnosti DB a na některých linkách ji vytlačuje svými autobusy s agresivní cenovou strategií. Německá média také připomínají, že výkonný ředitel Leo Expressu Peter Köhler je současně držitelem českého i německého cestovního pasu.

Leo Express vyjíždí jako první český soukromník s vlaky v Německu. Dopravu zajišťuje i jinde v Evropě - mj. v Polsku, Rakousku a Maďarsku.

„Německý trh je otevřený, v regionální dopravě se v Německu soutěží desetkrát častěji než v České republice, dálková doprava se tam jezdí bez dotací,“ uvádí Mičková a připomíná: „Chceme naše dopravní služby nabízet i na dalších mezinárodních trasách, protože v České republice to za současného politického nastavení není možné: soutěže se nekonají, přímá zadání se téměř automaticky udělují Českým drahám. Při komerčním vstupu na trh pak nejsou dodržována pravidla hospodářské soutěže.“

Na komerční trase Stuttgart–Frankfurt–Berlin, která patří v Německu mezi nejvíc frekventované, přepravoval Locomore kolem dvaceti tisíc zákazníků měsíčně. Leo Express chce brzy tato čísla překonat i díky svým zkušenostem z jiných zahraničních linek. Momentálně provozuje železniční nebo autobusové spojení do Německa, Rakouska, Slovenska, Maďarska, Polska a na Ukrajinu.

Podívejte se na příjezd „černé pumy“ na pražské hlavní nádraží:

15. října 2012