Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Leo Express mění slovenské plány. Do Košic pojede jednou denně

  13:03aktualizováno  13:03
Soukromý železniční dopravce Leo Express chce od prosince rozšířit své spojení v Česku o další pár vlaků mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. Také hodlá zachovat sedm spojů mezi Prahou a Ostravou. Brzdí kvůli tomu i své plány na expanzi na Slovensko.

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři společnosti. Vypravují linky Pendolino (CD), Regiojet (Student Agency) a Leo Express. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Namísto plánovaných dvou denních spojů mezi Prahou a Košicemi bude Leo Express od prosince nabízet jeden pár spojů, který zajistí jedné jednotce prakticky nepřetržité využití. Firma zatím čeká na schválení svých jízdních řádů u provozovatelů české i slovenské železnice. 

Podle posledního návrhu bude spoj na Slovensko vyjíždět odpoledne z Prahy, po desáté večer by měl být v Košicích. Odtud se po třiadvacáté hodině bude vracet do Prahy, kde má být v osm ráno. Obslouží tak současně i ranní spoj z Ostravy. 

„Jdeme vstříc velké poptávce po nočním cestování mezi východním Slovenskem a českou metropolí, která je nyní uspokojena především autobusovou dopravou. Těmto cestujícím přineseme výrazně vyšší pohodlí a kvalitu, větší rychlost a bezpečnost za velmi zajímavé ceny,“ řekla mluvčí Leo Express Petra Valentová. 

Leo Express si zachová 7 párů vlaků mezi Prahou a Ostravou ve všední dny. Původní návrhy přitom počítaly s redukcí ve prospěch Slovenska. Navíc přidá jeden pár vlaků na trať mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. „Je to důležitý vzkaz pro naše české zákazníky, kterým budeme moci nadále v plném rozsahu poskytovat službu, kterou si oblíbili,“ dodala Valentová. 

 V praxi to znamená, že silná konkurence mezi Prahou a Ostravou zůstane i v novém jízdním řádu prakticky stejná, jako letos. Dosud přitom soukromí dopravci na této trase prodělávají.  České dráhy tvrdí, že jsou na této trase v zisku, jejich tvrzení ale nelze nijak ověřit. 

Konkurenční boj se částečně přesune na trasu na Slovensko. Až do Košic chce jezdit Regiojet, o novém spoji mezi Prahou a Popradem vedeným pendolinem vážně uvažují podle informací MF DNES také České dráhy. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.