Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Leo Express odtajnil polské plány. Chce jezdit vlakem do Krakova

  13:54aktualizováno  13:54
Soukromý dopravce Leo Express chce spojit přímým vlakem Prahu a Krakov. Doplní tak nabídku vlaků Českých drah, které na stejné trase jezdí přes den dvakrát denně.

Vlak společnosti Leo Express | foto: Leo Express

Informaci polského serveru Rynek Kolejowy potvrdil ředitel Leo Express Peter Köhler. „Plánujeme jezdit do Krakova, vše ale ještě podléhá finálnímu schválení polských úřadů,“ řekl Köhler. Firma by jezdila do Krakova jinudy než České dráhy – přes Katovice.

V Polsku, na rozdíl například od Česka, jsou soukromí dopravci na železnici výjimkou, zvláště pak ti jezdící mimo závazek. Dopravce v režimu open-access, jak se na železnici takovému modelu říká, dosud v Polsku žádný nejezdí. „Vzhledem k tomu, že je to poměrně složitá a nová úřední procedura, termín ukončení je těžké odhadnout. Věříme ale, že se bude jednat maximálně o několik měsíců, a ne několik let,“ dodal Köhler.

Leo Express už nechal upravit své jednotky Stadler Flirt pro provoz na polské železnici. Už dříve firma uvedla, že nechce časy konkurovat stávajícím vlakům Českých drah, ale jezdit mezi nimi. Přesné návrhy jízdního řádu firma neuvedla, ale mělo by jít o podobný model, jako má u vlaků na Slovensku, tedy odpoledne z Prahy a v časných ranních hodinách z Polska. Firma tak více vytíží své jednotky, které by byly jinak odstavené v depu přes noc.

Dopravce už vlaky v Polsku testuje, před několika dny se s jednou soupravou vydal až do Poznaně. Leo Express již do Polska zajíždí autobusy.

Vlaky Českých drah mezi Bohumínem a Krakovem dosud jezdí přes Czechowice, mezi Katovicemi a Krakovem není trať v ideálním stavu pro častější spojení a většina spojení je zde s přestupem v Częstochowę.

Do Krakova dosud jezdí každý den noční vlak z Prahy přímo, přes sezónu také České dráhy spustily denní vlak Cracovia, ten ale v úseku z Ostravy na státní hranici objednává ministerstvo dopravy a tím má přednost před vlaky mimo závazek. Leo Express věří, že i přes delší dobu jízdy kvůli zajížďce do Katovic lidi do vlaku přiláká.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výcvik policistů na jihlavském polygonu.
Česko bude mít dva okruhy pro auta bez řidiče. Státní ve Velimi, druhý od BMW

Stát potřebuje vlastní polygon pro nezávislé testování takzvaných autonomních aut, kde úlohu řidiče přebírá v menší nebo větší míře technika. Myslí si to...  celý článek

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Přehradní hráz je 185 metrů vysoká a 2 309 metrů dlouhá. Vzniklý vodní...
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.