Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

  10:45aktualizováno  13:42
České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony cestujících. Zástupců obou firem odpovídali v úterý čtenářům iDNES.cz v on-line rozhovoru. Shodli se na tom, že rozvoji české železnice brání nejvíc stát. Oba mají zájem i o málo vytížené lokální regionální spoje.

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek) | foto: koláž iDNES.cz

Pozvánku do úterního rozhovoru se čtenáři přijal šéf a zakladatel společnosti RegioJet Radim Jančura a ředitel konkurenční Leo Express Peter Köhler.

„Jsme připraveni vstupovat na další trasy - nejen v dálkové dopravě, ale i v regionech,“ uvedl Peter Köhler z Leo Expressu na dotaz, kdy se soukromým dopravcům podaří obsadit další páteřní spoje. Radim Jančura z RegioJetu oznámil, že firma plánuje vstup na další tratě do konce roku 2019.

Budoucnost české železnice vidí Jančura i Köhler především ve výstavbě nových tras, konkrétně rychlodráhy Praha – Brno, kterou plánuje postavit i vláda. Stavba nových tratí je podle obou klíčem ke zrychlení české železniční sítě.

Čtenáře nejvíce zajímalo, jaké tratě soukromí dopravci v nejbližší době zařadí do svých jízdních řádů. Konkrétní odpovědi lze najít ve formuláři s otázkami a odpověďmi.

Na odpovědi Radima Jančury a Petera Köhlera se můžete podívat ZDE.

Zástupci RegioJetu i Leo Expressu vyvrátili spekulace o tom, že by neměli zájem o méně vytížené spoje, naopak oba shodně uvedli, že „lokálky“ jsou lukrativní. Jančura navíc dodal, že případnou ztrátu dopravce dotuje stát či kraj.

Čtenáře také zajímalo i dlouho diskutované zavedení jednotného jízdného, tedy jízdenky, díky které by mohli cestující libovolně přestupovat mezi spoji Českých drah i soukromých dopravců. „Jednotnou jízdenku chceme zavést a pracujeme na tom s dalšími dopravci a s ministerstvem,“ uvedl Köhler. Jančura z RegioJetu poznamenal, že vzájemné uznávání jízdenek nejvíce brzdí liknavost Českých drah.

Autor:


Nejčtenější

Zoot řeší množství vráceného zboží, čeká ho boj se Zalandem

Prodejna e-shoopu Zoot v Praze.

Nakupovat oblečení a boty po internetu není zatím pro většinu Čechů obvyklé. Na tomto poli se přitom právě rozhořel boj...

Mladík šel do práce 22 kilometrů pěšky. Šéf mu za oddanost daroval auto

Americký student Walter Carr byl z nečekaného daru dojatý.

Walter Carr, osmnáctiletý nováček ve stěhovací firmě Bellhops, měl svou první práci odvést v domě v americkém Pelhamu....



Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...

Čokoláda Toblerone se vrátí ke svému původnímu tvaru, mezery se neosvědčily

Čokoláda Toblerone

Tradiční švýcarská čokoláda Toblerone se vrátí ke svému původnímu tvaru. Její americký majitel předloni zvětšil mezery...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Další z rubriky

Uber podepsal, že se zapojí do EET. Jeho stávající řidiči však nikoli

Ministryně financí Alena Schillerová a generální manažer společnosti Uber pro...

Generální manažer alternativní taxislužby Uber ve čtvrtek na ministerstvu financí podepsal dohodu o sdílení informací o...

Plnou parou na červenou. Strojvedoucích porušujících předpisy přibývá

Ilustrační snímek

Strojvedoucích, kteří nezastaví před návěstidlem, neustále přibývá. Drážní inspekce chce proto dopravce připojit k...

Ojetin v českých autobazarech přibývá. Nejoblíbenější jsou škodovky

Ilustrační snímek

Nabídka ojetých aut v tuzemských autobazarech a inzerci za první pololetí vzrostla na 490 068 vozů, což je téměř o 50...

Najdete na iDNES.cz