Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

  10:45aktualizováno  13:42
České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony cestujících. Zástupců obou firem odpovídali v úterý čtenářům iDNES.cz v on-line rozhovoru. Shodli se na tom, že rozvoji české železnice brání nejvíc stát. Oba mají zájem i o málo vytížené lokální regionální spoje.

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek) | foto: koláž iDNES.cz

Pozvánku do úterního rozhovoru se čtenáři přijal šéf a zakladatel společnosti RegioJet Radim Jančura a ředitel konkurenční Leo Express Peter Köhler.

„Jsme připraveni vstupovat na další trasy - nejen v dálkové dopravě, ale i v regionech,“ uvedl Peter Köhler z Leo Expressu na dotaz, kdy se soukromým dopravcům podaří obsadit další páteřní spoje. Radim Jančura z RegioJetu oznámil, že firma plánuje vstup na další tratě do konce roku 2019.

Budoucnost české železnice vidí Jančura i Köhler především ve výstavbě nových tras, konkrétně rychlodráhy Praha – Brno, kterou plánuje postavit i vláda. Stavba nových tratí je podle obou klíčem ke zrychlení české železniční sítě.

Čtenáře nejvíce zajímalo, jaké tratě soukromí dopravci v nejbližší době zařadí do svých jízdních řádů. Konkrétní odpovědi lze najít ve formuláři s otázkami a odpověďmi.

Na odpovědi Radima Jančury a Petera Köhlera se můžete podívat ZDE.

Zástupci RegioJetu i Leo Expressu vyvrátili spekulace o tom, že by neměli zájem o méně vytížené spoje, naopak oba shodně uvedli, že „lokálky“ jsou lukrativní. Jančura navíc dodal, že případnou ztrátu dopravce dotuje stát či kraj.

Čtenáře také zajímalo i dlouho diskutované zavedení jednotného jízdného, tedy jízdenky, díky které by mohli cestující libovolně přestupovat mezi spoji Českých drah i soukromých dopravců. „Jednotnou jízdenku chceme zavést a pracujeme na tom s dalšími dopravci a s ministerstvem,“ uvedl Köhler. Jančura z RegioJetu poznamenal, že vzájemné uznávání jízdenek nejvíce brzdí liknavost Českých drah.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dopravce Ryanair nakupuje nové letouny Boeing 737 MAX.
Pracujte ještě 10 dní a dáme vám 300 tisíc bonus. Piloti Ryanair odmítli

Skupina pilotů irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair odmítla bonus, který jim vedení podniku nabízí oplátkou za změnu dovolené. Místo toho požadují...  celý článek

Ryanair létá výhradně s Boeingy 737-800
Ryanair zruší až padesát letů denně, chce zlepšit dochvilnost

Nízkonákladová společnost Ryanair po dobu následujících šesti týdnů, tedy do konce října, zruší denně 40 až 50 svých letů. Důvodem má být zlepšení...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Stát chce vědět, kam a jak lidé jezdí. Zeptá se čtyřiceti tisíc domácností

Tak velký průzkum od jednoho ministerstva tady ještě nikdy nebyl. Podle zjištění MF DNES právě startuje historicky první celostátní průzkum dopravního chování,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.