Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další konkurence na silnici. Leo Express otvírá novou autobusovou linku

  14:50aktualizováno  14:50
Tuzemský dopravce Leo Express znovu posiluje svoje působení v autobusové dopravě, každý čtvrtý cestující firmy už jede autobusem. Zatím poslední novou linkou je spojení Vídeň - Ostrava - Varšava.

Autobus Leo Express | foto: Leo Express

Leo Express spouští novou linku poprvé v úterý, mezi polskou a rakouskou metropolí nasadí černo-zlaté autobusy Irizar i6. Podle jízdních řádů na webových stránkách firmy bude cesta mezi oběma městy trvat 11 hodin a 25 minut, v Česku zastaví v Bohumíně, Ostravě - Svinově, Olomouci a Brně.

Leo Express vstupuje na trasu, kde si konkuruje s vlaky i autobusy. Přímé vlaky jezdí z Varšavy do Vídně třikrát denně a jsou výrazně rychlejší: cestu zvládnou i za 6 hodin a 51 minut. Stejné přímé spojení mezi oběma městy po silnici provozuje dvakrát denně i Flixbus, autobus však nestaví nikde v Česku.

Autobusy mají konkurovat vlakům hlavně cenou: nejlevnější jízdenku z Varšavy do Vídně nabízí Leo Express za 449 korun, z Ostravy do Vídně vychází nejlevnější jízdenka za 219 korun, u Českých drah vychází jízdenka nejlevněji na 386 korun.

„Je to linka, která nám dobře zapadne do naší sítě. I když je pomalejší než vlak, tak může oslovit cestující kvůli ceně i zastavování tam, kde vlaky nestaví,“ řekl šéf Leo Express Peter Köhler. Autobusy budou například v Olomouci navazovat na vlak od Prahy a nabídnou tak spojení s Vídní cestujícím z Kolína či Pardubic.

Leo Express má pod svou značkou už celkem čtrnáct autobusových linek. Podle Köhlera už autobusy jezdí čtvrtina jejich cestujících, meziměsíčně rostou počty pasažérů v autobusech o pětinu. „Chceme růst ale i ve vlacích,“ dodal Köhler. Firma má objednány nové vlaky od čínského výrobce CRRC.

Kromě wifi a zásuvek nabízí Leo Express v autobusech občerstvení. Nově začal dopravce na trase Praha - Mnichov testovat prodej čerstvých baget.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

VIDEO: Za hodinu tam a zpátky. První rychlovlaky spojí Hongkong s Čínou

Čínské rychlovlaky

Z čínského Kantonu v neděli vyjede vysokorychlostní vlak a po 140 kilometrů dlouhé trati zamíří do Hongkongu. Nové...

Jiný úřad, jiná pravidla. Část billboardů u dálnic možná bourání unikne

Billboardy u českých dálnic v pondělí hromadně změnily svůj obsah, nově na nich...

Část billboardů u silnic a dálnic možná unikne bourání, které vyžaduje rok stará novela zákona o provozu na pozemních...

Místo přestaveb koupíme nové vlaky, říká nový šéf Českých drah

Miroslav Kupec, předseda představenstva Českých drah (ČD)

České dráhy utratí v příštích deseti letech za nákup nových vozidel a další investice 40 miliard korun. Pustí se i do...



Najdete na iDNES.cz