Leo Express testuje mezi Prahou a Ostravou hlavní trasu i objížďky.

Leo Express testuje mezi Prahou a Ostravou hlavní trasu i objížďky. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Leo Express kvůli srážce vlaku s autem ruší část spojů

  • 116
Soukromý železniční dopravce Leo Express musí na pár dnů omezit svůj provoz. V sobotu večer totiž po srážce s autem na Novojičínsku přišel dočasně o jednu ze svých pěti souprav. Už v neděli kvůli tomu musel zrušit dva spoje, další budou následovat i v příštích dnech.

Podle mluvčí firmy Petry Valentové firma v neděli zrušila spoj LE 1361 s odjezdem v 10.56 z Karviné a LE 1361 v 16.06 z Prahy. Další tři dny nepojedou vlaky LE 1352 v 6.06 z Karviné a LE 1361 z Prahy.

„Cestujícím bude zajištěna náhradní doprava, asistence na nádraží a cestující budou dále kompenzováni formou kreditu ve výši 50% z ceny jízdného. Cestující jsou o situaci informováni prostřednictvím emailu, webových stránek společnosti, sms zprávou a na Facebooku,“ řekla Valentová. Pokud se rozhodnou cestující nevyužít náhradní dopravy, dostanou jízdné zpět. 

Cestující můžou v neděli odpoledne pro cestu na Moravu využít i vlak Českých drah. Dopravce posílil spoj číslo 153 Jan Perner v úseku Praha - Bohumín. „Pro cestující Leo Expressu jsou vyčleněny vozy číslo 360, 361 a 368 a také oddíly 5 až 8 ve voze číslo 367. Zákazníky Leo Expressu bude doprovázet stevard této společnosti. Vlak odjíždí z pražského hlavního nádraží v 16:11.,“ informoval mluvčí ČD Radek Joklík.

Při sobotní nehodě nebyl nikdo zraněn

Nehoda se stala v sobotu večer na přejezdu mezi Studénkou a Jistebníkem, obešla se bez zranění. Kvůli nehodě nabraly velká zpoždění i vlaky dalších dopravců, provoz na obou kolejích byl obnoven až v neděli ráno. 

Podle Valentové je i přes srážku ve vysoké rychlosti souprava relativně v pořádku. „Vlaková jednotka společnosti Leo Express, která je pojízdná, bude v neděli přepravena do pražského depa, kde bude zkontrolována a opravena. Silný pluh vpředu vlakové jednotky zabránil vážnějšímu poškození stroje, přesto bude jednotka na několik dní mimo ostrý provoz,“ dodala Valentová. Škody by měla firmě zaplatit pojišťovna z povinného ručení majitele vozu. 

Leo Express nasazuje své soupravy ve špičkách prakticky bez záloh, počítá s bezproblémovým provozem svých jednotek Stadler Flirt. Zatímco přes den mimo špičku mu stačí čtyři jednotky, ve špičkách počítá jízdní řád s nasazením všech pěti. V případě technické závady či nehody má tak dopravce vážný problém s dodržením jízdního řádu.