Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Leo Express míří do Německa, linkou chce propojit Prahu s Berlínem

Expanze Leo Expressu se v letošním roce obrátí směrem k západním sousedům. Společnost založená Leošem Novotným mladším už požádala české úřady o posouzení možnosti provozovat komerční dopravu na lince mezi Prahou a Berlínem. Mimo to chce svůj byznys rozšířit i do Polska.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KM

Jako vlak (business třída) je dobrý produkt,ale obrovské minus je,že v celé soupravě jsou tuším snad pouhá dvě WC a jako stát někdy na záchod frontu deset minut i více to sorry to jezdím převážně raději Pendolinem !

3 0
možnosti
RP

To je pravda. Pokud chtějí rozšiřovat své působiště linek např. až do Vídně i kvalitu v podobě více WC (nejlépe v každém vagóně), zájem se o ně určitě zvýší.

Pokud jde o prodloužení linky do Vídně, budou muset celý Leoexpress vybavit dvojím systémem napájení jak, na = 3 KV tak 25 kV střídavých, které je nutností jako u ostatních vlaků jako jsou Railjety mezi Prahou a Vídní.

0 0
možnosti
MB

No jo, kdyby ČD nasadila všude lepší vlaky, lepší soupravy i dle vytíženosti tratí, tak by měla větší obsazenost. Ale popravdě je jízdné u ČD na mnohých trasách předražené, jezdí tam víc prázdné staré soupravy. V době, kdy je vše elektronické a vytíženost trasy se zná už předem, tak by ČD už dávno měla mít na těchto trasách menší a úspornější soupravy, vyprodat jejich kapacitu na 80% a tím být schopna úspor.

0 9
možnosti
RJ

Nemáte pravdu.

Nasazením menších souprav bez dalšího nedosáhnete vyšší průměrné obsazenosti (už dnes jsou ve špičce vytížené hodně a kdo se nedostane tam, protože je plno, nepojede ani zpět). Vyšší obsazenosti se dosahuje povinnými rezervacemi a revenue managementem (přesun cestujících citlivých na cenu do méně lukrativních časů). Toto je ale princip, který je nepoužitelný u dopravy ve veřejném zájmu.

Malá poptávka na mnohých českých tratích není vůbec daná vozovým parkem, ale především zastaralostí železniční sítě, kdy se posledních 50 let narozdíl od silnic nové tratě prakticky nestaví, což se projevuje na jízdní době. Tratí, kde by modernější sopravy přinesly kratší jízdní dobu, je u nás poměrně málo (napadá mě 070) u většiny je limitem trať.

Co se týká vyše jízdného, u nás máme jedno z nejnižších v Evropě a to i při uvážení kupní síly. Takový Němec nebo Brit zaplatí na jízdném 4x-8x více a tolikrát vyšší mzdy nemá a auta benzín tam stojí zhruiba stejně.

8 0
možnosti
RJ

"Výhodou je větší obsazenost. Nestává se, aby vlaky byly naplněné jen ze čtvrtiny, což je průměr v Česku."

------

Toto je výhoda pouze pro dopravce, nikoliv pro cestující. Hovoříme-li o _průměrné_ obsazenosti, pak nemůže být u _flexibilní_ veřejné dopravy o mnoho vyšší. Poptávka je totiž asymetrická a kolísavá. Je-li vytížen jeden směr, ten druhý je v daném čase obvykle významně slabší a zájem navíc klesá směrem k jednomu konci. A je-li vytížen spoj v pátek, tentýž spoj v úterý bude vytížen mnohem méně. Takže chlubí-li se někdo obsazeností např. 70%, znamená to, že někteří cestující byli revenue managementem přesunuti na čas, kdy jet nechtějí a někteří zcela ořezáni (povinné rezervace spoj vyprodán) a ponecháni svému osudu (tedy buď IAD, nebo objednávané veřejné dorpavě).

16 0
možnosti
RJ

Ještě dodám, že oněch 25% je průměrná obsazenost všech typů vlaků. Tedy včetně osobních vlaků na lokálkách a příměstské dopravy. Což je z hlediska dosažitelné průměrné obsazenosti něco jiného, než čistě dálková doprava, kterou provozuje LeoExpres.

5 0
možnosti
VK

Za Leo Expresem stojí silní investoři.

Ten to tu ještě rozjede. Je to dobře. Slovy klasika Leošek maká, Jančura pindá.

0 2
možnosti
RJ

Já si to nemyslím, nemá ani náhradní soupravu. Jančury sice nemusím ale je lepší než paštikář.

0 0
možnosti
P"E

V Česku jsou silní dopravci České dráhy, ČSAD, RegioJet, Leo Express, Arriva možná se přidá také FlixBus a fungovat určitě budou také na Slovensku, v Polsku a třeba se přidají do Maďarska, Německa a Rakouska velký zájem je o linku Berlín - Drážďany - Praha - Brno - Vídeň - Bratislava - Budapešť a Plzeň - Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava.

0 0
možnosti
JB

J65a83n 15B19l40a15ž26e22k

3. 3. 2018 9:27

Když už machrujete, tak se aspoň naučte německy, vy StrassBahne...

0 0
možnosti
DJ

Tolik kritiky pro snahu jednoho podnikatele ?

Inu Češi se jako národ závistivců a napřejícných nezapřou ...

8 2
možnosti
PS

Proc kritika? Pan podnikatel je v ekonomickem prusvihu nebot jeho 5 Stadleru jaksi nevydelava dost a ne dost rychle a jedine co jej z toho prusvihu jeste muze dostat je expanze. Proste pro leose a jeho investoty jina ceste zrejme neexistuje.

3 0
možnosti
KO

Mně se líbí, jak vždycky tento "vlak" přijede k nástupišti na hlavaku v Praze a docela dlouhou dobu tam na něm něco dělají, zatímco lidi venku čekají a nikdo je do vlaku nepustí, docela mi jich bylo líto, hlavně když byly teď ty mrazy. :D

0 1
možnosti
TM

Tak jim na hlaváku postavte přístřešek, když je vám jich tak líto ;-) Už jsem tam týden nebyl, ale před týdnem tam stála obrovská vytápěná budova, takže se tam mohlo schovat i tisíce lidí.

5 0
možnosti
JV

Naše národní povaha je opravdu luxusní. Kdykoliv je zde článek na téma tohoto dopravce, či na téma Vančura a Regiojet, dostane čtenář debaty pocit, že je všechno špatně a lidi tahají snad v koňských spřeženích. Já jezdím po celé ČR, dojíždím do práce právě "žlutým", do Ostravy často Leošem. Děkuji a 100x děkuji, že se do toho někdo pustil, dokonce v zemi, kde je bídná infrastruktura. Děkuji za jejich servis, ochotu a kulturu cestování. Utápí tam své peníze a hledají cestu na funkční podnikatelský model - tak jim sakra přejte úspěch. Pozoruhodné je, že i ona tramvaj je pořád vyprodána, na rozdíl od vlaků ČD na stejné trati. Občas musí člověk použít ČD - Pendolino OK, ale nejvyšší cena ze všech dopravců v první třídě a servis skoro 0. Pokud člověk opustí hlavní tratě, tak takový rychlík mezi krajskými městy, to je opravdu těžké retro - ač nerván, tak třeba koupit vodu nelze.

12 11
možnosti
KN

Snad nepijete vodu při tak luxusním cestování?

5 0
možnosti
MK

No vida, obyčejným StrassBahnem až nach Berlin. Stačí mít OpenCard? :-)

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren

20. dubna 2024

Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...

Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé

20. dubna 2024

Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...

Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala

19. dubna 2024

Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!