Diskuze
Leo Express míří do Německa, linkou chce propojit Prahu s Berlínem
Děkujeme za pochopení.
K54a75r60e72l 34M72o18k77r51y28k
Jako vlak (business třída) je dobrý produkt,ale obrovské minus je,že v celé soupravě jsou tuším snad pouhá dvě WC a jako stát někdy na záchod frontu deset minut i více to sorry to jezdím převážně raději Pendolinem !
R91a86d88o50m40í31r 12P93e78š27o48r43n16a
To je pravda. Pokud chtějí rozšiřovat své působiště linek např. až do Vídně i kvalitu v podobě více WC (nejlépe v každém vagóně), zájem se o ně určitě zvýší.
Pokud jde o prodloužení linky do Vídně, budou muset celý Leoexpress vybavit dvojím systémem napájení jak, na = 3 KV tak 25 kV střídavých, které je nutností jako u ostatních vlaků jako jsou Railjety mezi Prahou a Vídní.
M55a54r82i62á14n 91B83e92d33n24á75r63i93k
No jo, kdyby ČD nasadila všude lepší vlaky, lepší soupravy i dle vytíženosti tratí, tak by měla větší obsazenost. Ale popravdě je jízdné u ČD na mnohých trasách předražené, jezdí tam víc prázdné staré soupravy. V době, kdy je vše elektronické a vytíženost trasy se zná už předem, tak by ČD už dávno měla mít na těchto trasách menší a úspornější soupravy, vyprodat jejich kapacitu na 80% a tím být schopna úspor.
R52a93d96e39k 28J78a95n60a33t33a
Nemáte pravdu.
Nasazením menších souprav bez dalšího nedosáhnete vyšší průměrné obsazenosti (už dnes jsou ve špičce vytížené hodně a kdo se nedostane tam, protože je plno, nepojede ani zpět). Vyšší obsazenosti se dosahuje povinnými rezervacemi a revenue managementem (přesun cestujících citlivých na cenu do méně lukrativních časů). Toto je ale princip, který je nepoužitelný u dopravy ve veřejném zájmu.
Malá poptávka na mnohých českých tratích není vůbec daná vozovým parkem, ale především zastaralostí železniční sítě, kdy se posledních 50 let narozdíl od silnic nové tratě prakticky nestaví, což se projevuje na jízdní době. Tratí, kde by modernější sopravy přinesly kratší jízdní dobu, je u nás poměrně málo (napadá mě 070) u většiny je limitem trať.
Co se týká vyše jízdného, u nás máme jedno z nejnižších v Evropě a to i při uvážení kupní síly. Takový Němec nebo Brit zaplatí na jízdném 4x-8x více a tolikrát vyšší mzdy nemá a auta benzín tam stojí zhruiba stejně.
R38a77d84e54k 51J13a35n15a41t54a
"Výhodou je větší obsazenost. Nestává se, aby vlaky byly naplněné jen ze čtvrtiny, což je průměr v Česku."
------
Toto je výhoda pouze pro dopravce, nikoliv pro cestující. Hovoříme-li o _průměrné_ obsazenosti, pak nemůže být u _flexibilní_ veřejné dopravy o mnoho vyšší. Poptávka je totiž asymetrická a kolísavá. Je-li vytížen jeden směr, ten druhý je v daném čase obvykle významně slabší a zájem navíc klesá směrem k jednomu konci. A je-li vytížen spoj v pátek, tentýž spoj v úterý bude vytížen mnohem méně. Takže chlubí-li se někdo obsazeností např. 70%, znamená to, že někteří cestující byli revenue managementem přesunuti na čas, kdy jet nechtějí a někteří zcela ořezáni (povinné rezervace spoj vyprodán) a ponecháni svému osudu (tedy buď IAD, nebo objednávané veřejné dorpavě).
R26a79d88e55k 72J58a44n62a68t72a
Ještě dodám, že oněch 25% je průměrná obsazenost všech typů vlaků. Tedy včetně osobních vlaků na lokálkách a příměstské dopravy. Což je z hlediska dosažitelné průměrné obsazenosti něco jiného, než čistě dálková doprava, kterou provozuje LeoExpres.
V22l86a46d90i58m98í81r 87K30r64y19c93h31t59á34l35e17k
Za Leo Expresem stojí silní investoři.
Ten to tu ještě rozjede. Je to dobře. Slovy klasika Leošek maká, Jančura pindá.
R38o51m29a87n 70J31e48s22c72h14k51e
Já si to nemyslím, nemá ani náhradní soupravu. Jančury sice nemusím ale je lepší než paštikář.
P65a68t44r43i91k 60"20L50u41x92p95e51" 31E47g83e76r
V Česku jsou silní dopravci České dráhy, ČSAD, RegioJet, Leo Express, Arriva možná se přidá také FlixBus a fungovat určitě budou také na Slovensku, v Polsku a třeba se přidají do Maďarska, Německa a Rakouska velký zájem je o linku Berlín - Drážďany - Praha - Brno - Vídeň - Bratislava - Budapešť a Plzeň - Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava.
J45a32n 57B38l31a46ž51e15k
Když už machrujete, tak se aspoň naučte německy, vy StrassBahne...
D21a48n83i51e64l 96J77a84n94k39o
Tolik kritiky pro snahu jednoho podnikatele ?
Inu Češi se jako národ závistivců a napřejícných nezapřou ...
P31a61v29e74l 11S70v49o82b93o24d41a
Proc kritika? Pan podnikatel je v ekonomickem prusvihu nebot jeho 5 Stadleru jaksi nevydelava dost a ne dost rychle a jedine co jej z toho prusvihu jeste muze dostat je expanze. Proste pro leose a jeho investoty jina ceste zrejme neexistuje.
K10a97r49e85l 54O13k89t25á74b30e28c
Mně se líbí, jak vždycky tento "vlak" přijede k nástupišti na hlavaku v Praze a docela dlouhou dobu tam na něm něco dělají, zatímco lidi venku čekají a nikdo je do vlaku nepustí, docela mi jich bylo líto, hlavně když byly teď ty mrazy. :D
T26o38m32á53š 75M67o85r44a24v21č55í90k
Tak jim na hlaváku postavte přístřešek, když je vám jich tak líto Už jsem tam týden nebyl, ale před týdnem tam stála obrovská vytápěná budova, takže se tam mohlo schovat i tisíce lidí.
J26i32ř56í 69V30o86s88t47ř52á36k
Naše národní povaha je opravdu luxusní. Kdykoliv je zde článek na téma tohoto dopravce, či na téma Vančura a Regiojet, dostane čtenář debaty pocit, že je všechno špatně a lidi tahají snad v koňských spřeženích. Já jezdím po celé ČR, dojíždím do práce právě "žlutým", do Ostravy často Leošem. Děkuji a 100x děkuji, že se do toho někdo pustil, dokonce v zemi, kde je bídná infrastruktura. Děkuji za jejich servis, ochotu a kulturu cestování. Utápí tam své peníze a hledají cestu na funkční podnikatelský model - tak jim sakra přejte úspěch. Pozoruhodné je, že i ona tramvaj je pořád vyprodána, na rozdíl od vlaků ČD na stejné trati. Občas musí člověk použít ČD - Pendolino OK, ale nejvyšší cena ze všech dopravců v první třídě a servis skoro 0. Pokud člověk opustí hlavní tratě, tak takový rychlík mezi krajskými městy, to je opravdu těžké retro - ač nerván, tak třeba koupit vodu nelze.
K73a20r49e44l 64N19o92v87á69k
Snad nepijete vodu při tak luxusním cestování
M30a19r13e44k 90K52l56u93f80a
No vida, obyčejným StrassBahnem až nach Berlin. Stačí mít OpenCard?
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli
Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí
Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...
Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích
Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...
Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží
Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...
No nekupte to. V Amsterdamu nabízejí parkovací místo za půl milionu eur
Není tohle výhodná koupě? Jeden realitní portál v Nizozemsku nabízí v centru Amsterdamu prodej...
Sektorová daň by podtrhla nohy rozvoji Česka, říká šéf Komerční banky
Diskutovaná sektorová daň, která by zdaňovala veškeré zisky v tuzemsku působících domů, by podle...