Diskuze
Leo Express míří do Německa, linkou chce propojit Prahu s Berlínem
Děkujeme za pochopení.
K72a45r28e21l 44M27o91k94r65y84k
Jako vlak (business třída) je dobrý produkt,ale obrovské minus je,že v celé soupravě jsou tuším snad pouhá dvě WC a jako stát někdy na záchod frontu deset minut i více to sorry to jezdím převážně raději Pendolinem !
R86a21d20o32m59í74r 25P56e51š31o30r41n20a
To je pravda. Pokud chtějí rozšiřovat své působiště linek např. až do Vídně i kvalitu v podobě více WC (nejlépe v každém vagóně), zájem se o ně určitě zvýší.
Pokud jde o prodloužení linky do Vídně, budou muset celý Leoexpress vybavit dvojím systémem napájení jak, na = 3 KV tak 25 kV střídavých, které je nutností jako u ostatních vlaků jako jsou Railjety mezi Prahou a Vídní.
M23a72r10i17á54n 91B30e22d24n22á56r41i24k
No jo, kdyby ČD nasadila všude lepší vlaky, lepší soupravy i dle vytíženosti tratí, tak by měla větší obsazenost. Ale popravdě je jízdné u ČD na mnohých trasách předražené, jezdí tam víc prázdné staré soupravy. V době, kdy je vše elektronické a vytíženost trasy se zná už předem, tak by ČD už dávno měla mít na těchto trasách menší a úspornější soupravy, vyprodat jejich kapacitu na 80% a tím být schopna úspor.
R41a17d93e69k 60J38a31n65a12t95a
Nemáte pravdu.
Nasazením menších souprav bez dalšího nedosáhnete vyšší průměrné obsazenosti (už dnes jsou ve špičce vytížené hodně a kdo se nedostane tam, protože je plno, nepojede ani zpět). Vyšší obsazenosti se dosahuje povinnými rezervacemi a revenue managementem (přesun cestujících citlivých na cenu do méně lukrativních časů). Toto je ale princip, který je nepoužitelný u dopravy ve veřejném zájmu.
Malá poptávka na mnohých českých tratích není vůbec daná vozovým parkem, ale především zastaralostí železniční sítě, kdy se posledních 50 let narozdíl od silnic nové tratě prakticky nestaví, což se projevuje na jízdní době. Tratí, kde by modernější sopravy přinesly kratší jízdní dobu, je u nás poměrně málo (napadá mě 070) u většiny je limitem trať.
Co se týká vyše jízdného, u nás máme jedno z nejnižších v Evropě a to i při uvážení kupní síly. Takový Němec nebo Brit zaplatí na jízdném 4x-8x více a tolikrát vyšší mzdy nemá a auta benzín tam stojí zhruiba stejně.
R46a72d76e53k 54J82a13n74a38t41a
"Výhodou je větší obsazenost. Nestává se, aby vlaky byly naplněné jen ze čtvrtiny, což je průměr v Česku."
------
Toto je výhoda pouze pro dopravce, nikoliv pro cestující. Hovoříme-li o _průměrné_ obsazenosti, pak nemůže být u _flexibilní_ veřejné dopravy o mnoho vyšší. Poptávka je totiž asymetrická a kolísavá. Je-li vytížen jeden směr, ten druhý je v daném čase obvykle významně slabší a zájem navíc klesá směrem k jednomu konci. A je-li vytížen spoj v pátek, tentýž spoj v úterý bude vytížen mnohem méně. Takže chlubí-li se někdo obsazeností např. 70%, znamená to, že někteří cestující byli revenue managementem přesunuti na čas, kdy jet nechtějí a někteří zcela ořezáni (povinné rezervace spoj vyprodán) a ponecháni svému osudu (tedy buď IAD, nebo objednávané veřejné dorpavě).
R34a14d47e43k 19J46a13n45a72t71a
Ještě dodám, že oněch 25% je průměrná obsazenost všech typů vlaků. Tedy včetně osobních vlaků na lokálkách a příměstské dopravy. Což je z hlediska dosažitelné průměrné obsazenosti něco jiného, než čistě dálková doprava, kterou provozuje LeoExpres.
V98l63a90d44i43m18í61r 81K70r90y19c53h20t76á63l43e77k
Za Leo Expresem stojí silní investoři.
Ten to tu ještě rozjede. Je to dobře. Slovy klasika Leošek maká, Jančura pindá.
R47o74m38a21n 46J27e10s88c36h68k60e
Já si to nemyslím, nemá ani náhradní soupravu. Jančury sice nemusím ale je lepší než paštikář.
P59a23t34r85i92k 39"95L82u81x41p20e46" 31E31g13e47r
V Česku jsou silní dopravci České dráhy, ČSAD, RegioJet, Leo Express, Arriva možná se přidá také FlixBus a fungovat určitě budou také na Slovensku, v Polsku a třeba se přidají do Maďarska, Německa a Rakouska velký zájem je o linku Berlín - Drážďany - Praha - Brno - Vídeň - Bratislava - Budapešť a Plzeň - Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava.
J31a80n 93B69l79a75ž68e64k
Když už machrujete, tak se aspoň naučte německy, vy StrassBahne...
D44a60n61i45e89l 55J17a48n11k31o
Tolik kritiky pro snahu jednoho podnikatele ?
Inu Češi se jako národ závistivců a napřejícných nezapřou ...
P57a65v33e59l 79S79v80o60b45o37d38a
Proc kritika? Pan podnikatel je v ekonomickem prusvihu nebot jeho 5 Stadleru jaksi nevydelava dost a ne dost rychle a jedine co jej z toho prusvihu jeste muze dostat je expanze. Proste pro leose a jeho investoty jina ceste zrejme neexistuje.
K17a89r42e79l 77O18k41t98á79b83e53c
Mně se líbí, jak vždycky tento "vlak" přijede k nástupišti na hlavaku v Praze a docela dlouhou dobu tam na něm něco dělají, zatímco lidi venku čekají a nikdo je do vlaku nepustí, docela mi jich bylo líto, hlavně když byly teď ty mrazy. :D
T69o25m58á78š 43M46o90r84a13v97č29í98k
Tak jim na hlaváku postavte přístřešek, když je vám jich tak líto Už jsem tam týden nebyl, ale před týdnem tam stála obrovská vytápěná budova, takže se tam mohlo schovat i tisíce lidí.
J98i24ř32í 37V41o37s70t29ř65á22k
Naše národní povaha je opravdu luxusní. Kdykoliv je zde článek na téma tohoto dopravce, či na téma Vančura a Regiojet, dostane čtenář debaty pocit, že je všechno špatně a lidi tahají snad v koňských spřeženích. Já jezdím po celé ČR, dojíždím do práce právě "žlutým", do Ostravy často Leošem. Děkuji a 100x děkuji, že se do toho někdo pustil, dokonce v zemi, kde je bídná infrastruktura. Děkuji za jejich servis, ochotu a kulturu cestování. Utápí tam své peníze a hledají cestu na funkční podnikatelský model - tak jim sakra přejte úspěch. Pozoruhodné je, že i ona tramvaj je pořád vyprodána, na rozdíl od vlaků ČD na stejné trati. Občas musí člověk použít ČD - Pendolino OK, ale nejvyšší cena ze všech dopravců v první třídě a servis skoro 0. Pokud člověk opustí hlavní tratě, tak takový rychlík mezi krajskými městy, to je opravdu těžké retro - ač nerván, tak třeba koupit vodu nelze.
K46a74r49e30l 46N13o95v17á11k
Snad nepijete vodu při tak luxusním cestování
M10a45r43e68k 59K34l39u86f89a
No vida, obyčejným StrassBahnem až nach Berlin. Stačí mít OpenCard?
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...
Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu
Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...
Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny
Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...