Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Leo Express je dál ve ztrátě. Chce zvětšit vlaky, míří do Polska i USA

  19:15aktualizováno  19:15
Expanze soukromého dopravce Leo Express způsobila loni prohloubení jeho ztráty na 110,8 milionu korun. Firmě se však podařilo přilákat více cestujících a současně i snížit zadluženost. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou zveřejnil dopravce na svých webových stránkách.

Vlak společnosti Leo Express | foto: Leo Express

V roce 2015 Leo Express prodělal 92,7 milionu korun (celou výroční zprávu dopravce najdete zde). Vyšší ztrátu vysvětluje šéf firmy Peter Köhler hlavně novými akvizicemi a novými projekty, především pak společnosti Tiger Express, zabývající se hlavně minibusovou dopravou. I se započítáním tržeb Tiger Express stouply tržby o čtyřicet procent na 350 milionů korun.

Podle výroční zprávy se zlepšil o osm procent ukazatel EBITDA, tedy zisk před zdaněním, úroky a odpisy na 25 milionů korun.

Firma se chce vymanit z nálepky železniční dopravce na firmu poskytující dopravní řešení více způsoby dopravy, k autobusům například přidává službu Smilecar nabízející sdílení osobních automobilů.

Ve srovnání s rokem 2015 stoupl počet cestujících o více než třicet procent na 1,4 milionu. Firma expandovala do autobusové dopravy, přeprava po silnici ale tvoří zatím jen pětinu zákazníků.

O více než sto milionů korun kleslo loni zadlužení společnosti, dosáhlo 777 milionů korun. Do firmy vstoupil nový investor Martin Burda, někdejší majitel Pivovarů Lobkowicz má ve firmě 14 %, hlavní podíl dál drží Leoš Novotný. Ten ve zprávě představenstva současně mluví i možné expanzi do USA, firma další podrobnosti neuvedla.

Do Polska vlakem ještě letos. Čínské vlaky příští rok

Firma letos dokončila úpravu pěti jednotek Stadler Flirt pro provoz i v Polsku, kam chce začít jezdit během letošního roku.

Získala už licenci, čeká ale ještě na přidělení kapacity. Podle Köhlera chtějí jít na tamější trh takticky, protože Polsko ještě na železniční konkurenci není zvyklé. Proto nepůjde s jízdním řádem proti časům, kdy už přímé vlaky mezi Českem a Polskem jezdí. Zda půjde o vlak Praha - Varšava, nebo do jiného města, neuvedl, současně dál zůstane i na lince do Košic.

Podle Köhlera řeší firma problém s kapacitou vlaků, proto začala jednat s výrobcem Stadler o možném dodání dalších vozů, o které by prodloužila své pětivozové jednotky Flirt. „Je to ve fázi projektování, do každé soupravy by měl jít nejméně jeden vůz,“ dodal Köhler. V druhé polovině roku by mělo dojít současně ke generální opravě stávajících jednotek.

Firma má současně objednané nové vlaky od čínského výrobce CRRC, kde se podílí výrazně i na vývoji. Výroba ještě nezačala, podle Köhlera probíhá finalizace designu interiéru. Dodané mají být příští rok.

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...



Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Prodávat kostku másla za 90 korun byla zlotřilost, říká majitel Madety

Předseda představenstva a generální ředitel Madeta a. s. Milan Teplý.

Majiteli českobudějovické Madety Milanu Teplému sice bude příští rok v březnu 70 let, ale podnik stále řídí pevnou...

Bílý prášek není z mléka. Místo sušené smetany si do kávy sypete chemii

Sypaná smetana do kávy

Lidé, kteří si do kávy sypou instantní smetanu, by se měli mít na pozoru. Coffee creamer, bělidlo do kávy, instantní...

Další z rubriky

Českého šoféra si za německou mzdu nikdo nenajme, obává se ministr Ťok

Tiskové konference se po skončení zasedání vlády účastnil premiér Andrej Babiš...

Vyplácením minimální mzdy platné v západních zemích ztratí české dopravní firmy svoji konkurenční výhodu. Za německé...

Nejspolehlivější aerolinky má Lotyšsko, další evropské společnosti propadly

Ilustrační snímek

Lotyšské aerolinie airBaltic se umístily na prvním místě ve srovnání dochvilnosti leteckých společností, které...

Taxametrů se vzdáme, až bude stát připraven, říká ředitel Liftaga Krátký

Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago.

Od začátku února se Praha potýká s protesty taxikářů, kteří blokádami upozorňují na to, že konkurence, která jezdí pro...

Najdete na iDNES.cz