Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nehoda vlaku zbrzdila Leo Express. Počet cestujících mu přesto stoupl

  8:14aktualizováno  8:14
Soukromý železniční dopravce Leo Express přepravil za první pololetí letošního roku 700 tisíc cestujících. Meziroční tržby firmě stouply o 13 procent na 161 milionů korun, uvedla společnost v úterý v tiskové zprávě. Celkově zůstává ve ztrátě, kterou firma zdůvodňuje i nehodou vlaku v Přerově.

Na zkušebním okruhu ve Velimi se představil nový vlak Leo Express. (24. května 2012, Velim) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Leo Express zůstává ve ztrátě 65 milionů korun, oproti loňsku se prohloubila o 34 milionů korun. Společnost to zdůvodňuje úpravou svých vlaků pro provoz na Polském trhu, nehodou soupravy v Přerově a investicemi do svého rozvoje.

„Rozhodli jsme se dlouhodobě investovat do vstupu na zahraniční železniční trh. Situaci navíc nečekaně zkomplikovala nehoda jedné z našich jednotek a výpadky kvůli technickým úpravám jednotek pro vstup na polské železnice,“ uvedl  Peter Köhler, generální ředitel LEO Express.

Kvůli úpravě souprav, takzvané polonizaci, jezdily první měsíce letošního roku pouze čtyři vlakové soupravy. Společnost i tak uvedla, že počet odbavených cestujících jí meziročně stoupl.

Expanze do zahraničí

„Počet přepravených cestujících v prvním pololetí stoupal, meziročně se jedná o nárůst o 10 % na téměř 700 tisíc cestujících,“ vysvětlil Peter Köhler.

Fotogalerie

Leo Express získal certifikát umožňující zahájení vlakového provozu v Polsku jako první mimopolský dopravce, polské úřady ještě posuzují hospodářskou rovnováhu české firmy. Na polském trhu Leo Express zároveň rozšířil autobusové linky. Na konci prvního pololetí začala příprava vstupu na německou železnici. V srpnu vyústila v převzetí části berlínské společnost Locomore, která byla v insolvenci, a provozování její trasy mezi Berlínem a Stuttgartem.

Kromě investic do rozvoje sítě firma rozjela i společnost na sdílení osobní automobilů SmileCar. Služba má nyní podle firmy několik tisíc uživatelů, kterým byl na provizích vyplacen již více než milion korun, a databází čítající téměř 500 aut. V prvním pololetí dopravce také začal přepravovat jízdní kola na všech vlakových a téměř všech autobusových linkách. Pozitivní dopady investic očekává v příštím roce.

Konkurenčnímu železničnímu dopravci RegioJet počet přepravených v Česku v pololetí stoupl meziročně o 470 000 na 2,2 milionu, hospodářské výsledky firma zatím nezveřejnila ani za loňský rok. Českým drahám proti loňskému pololetí přibylo cestujících o 1,3 milionu na 86,9 milionu. Letos od ledna do konce června České dráhy zvýšily meziročně zisk o 127 milionů korun na 537 milionů korun a tržby o 400 milionů Kč na 16,73 miliardy Kč.

Archivní video: Vlak Leo Express na pražském vlakovém nádraží:

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Antimonopolní úřad zahájil správní řízení kvůli mýtnému tendru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s ministerstvem dopravy kvůli miliardovému tendru na provoz elektronického mýtného systému...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.