Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Leo Express nevyjel ze ztrát ani loni, chce na polské koleje

  19:12aktualizováno  19:12
Soukromý železniční dopravce Leo Express zůstává dál ve ztrátě. Její výši za loňský rok zatím tají, firma ale potvrdila, že i přes nárůst počtu zákazníků zůstala v minusu.

Vlaky Leo Express spojují Prahu s Moravou i Slovenskem | foto: Leo Express

Firma díky expanzi do autobusové a minibusové dopravy loni zvýšila počty cestujících o třicet procent, přepravila celkem 1,4 milionu lidí. Tržby firmy i díky akvizici společnosti TigerExpress stouply z loňských 247 milionů na 340 milionů korun.

„Provozně evidujeme nárůst ziskovosti, avšak celkově zůstává společnost ve ztrátě, to zejména díky úrokům a odpisům,“ řekl šéf firmy Peter Köhler. Přesné číslo kvůli auditorům nechce zatím zveřejnit, protože se podle něj může lišit řádově i o desítky milionů korun.

V roce 2015 dosáhla ztráta 92 milionů korun, v pololetí se propad výrazně snížil. Firma zveřejnila svoji výroční zprávu za rok 2015 až na konci minulého roku, za což dostala pokutu milion korun od České národní banky. O pokutě jako první informoval server iHned.cz. Podpis auditorů ve výroční zprávě je až z prosince 2016.

Podle Köhlera se loni podařilo snížit i čistou zadluženost o patnáct procent, firmě zbývá splatit ale ještě 635 milionů korun.

Firma loni výrazně rozšířila svůj autobusový byznys, letos ho dál posiluje. Právě v tomto segmentu zaznamenává největší růst. Ve vlacích naopak letos klesá, protože kvůli montáži nového zabezpečovače musela firma zrušit dočasně téměř čtvrtinu spojů. Budoucnost vidí firma i v rozvážení lidí až domů či do kanceláře, službu nabízí v Ostravě a nově i ve Zlíně, nově spouští také službu sdílení soukromých aut pod značkou SmileCar.

Po dvou letech firma plánuje opět vstup na polskou železnici. „Konkrétní trasu ještě nemůžeme prozradit,“ řekl Köhler. Firma ale už požádala, aby ministerstvo dopravy vyjmulo z objednávky spoje Českých drah do Polska. Ministerstvo žádost odmítlo.

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...



Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Prodávat kostku másla za 90 korun byla zlotřilost, říká majitel Madety

Předseda představenstva a generální ředitel Madeta a. s. Milan Teplý.

Majiteli českobudějovické Madety Milanu Teplému sice bude příští rok v březnu 70 let, ale podnik stále řídí pevnou...

Bílý prášek není z mléka. Místo sušené smetany si do kávy sypete chemii

Sypaná smetana do kávy

Lidé, kteří si do kávy sypou instantní smetanu, by se měli mít na pozoru. Coffee creamer, bělidlo do kávy, instantní...

Další z rubriky

Českého šoféra si za německou mzdu nikdo nenajme, obává se ministr Ťok

Tiskové konference se po skončení zasedání vlády účastnil premiér Andrej Babiš...

Vyplácením minimální mzdy platné v západních zemích ztratí české dopravní firmy svoji konkurenční výhodu. Za německé...

Taxametrů se vzdáme, až bude stát připraven, říká ředitel Liftaga Krátký

Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago.

Od začátku února se Praha potýká s protesty taxikářů, kteří blokádami upozorňují na to, že konkurence, která jezdí pro...

Finta s údajnou pomocí pro motoristy nezabrala. Billboardy musejí pryč

Billboardy u českých dálnic v pondělí hromadně změnily svůj obsah, nově na nich...

Silničáři u dálnic a silnic prvních tříd odstranili téměř 300 reklamních poutačů. Zmizela tak desetina nelegálně...

Najdete na iDNES.cz