Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky do Ostravy prodělávají. Leo Express proto zvažuje linku do Košic

  17:48aktualizováno  17:48
Černé vlaky Leo Express mohou od příštího jízdního řádu začít jezdit poprvé na Slovensko nebo také do Ústí nad Labem. Soukromý železniční dopravce začíná hledat jiné trasy, kde není tak napjatý konkurenční boj jako mezi Prahou a Ostravou.

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři společnosti. Vypravují linky Pendolino (CD), Regiojet (Student Agency) a Leo Express. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Leo Express už podal žádost o kapacitu na slovenské železnici.  "Nejsme ještě definitivně rozhodnuti, ale je to jedna z variant, kterou vážně řešíme," řekl majitel a šéf firmy Leoš Novotný.

Podle něj by jednotky Stadler Flirt mezi Prahou a Košicemi jezdily dvakrát denně každým směrem, cesta by trvala celkem 7 hodin a 21 minut. Trasa by vedla přes Ostravu.

Leo Express zatím řeší i způsob podnikání na Slovensku. Buď bude jezdit sám na vlastní riziko, nebo bude spolupracovat s tamějším národním dopravcem ŽSSK. "Hledáme trasy, kde dosud není taková konkurence a ne tolik deformované ceny," vysvětlil Novotný. Podle něj je slovenský úsek mimořádně zajímavý i proto, že jde o páteřní trasu, kde dosud žádný soukromý dopravce nepůsobí.

Mezi Prahou a Košicemi zatím jezdí čtyři přímé vlaky Českých drah, tři z toho jezdí přes noc. Leo Express by jezdil přes den.  I když jsou původně jednotky Stadler Flirt určené hlavně pro příměstskou dopravu, podle Novotného nebudou mít cestující problém v nich strávit i přes sedm hodin. Zvažuje ale, že například čtyřsedačky, kde není mnoho prostoru pro nohy, vyčlení pro rodiny.

Podle Novotného zatím nepadlo definitivní rozhodnutí, ve hře jsou i jiné varianty, například více spojů, které by zajížděly do Starého Města u Uherského Hradiště. Zatím tam Leo Express vypravuje jeden pár spojů denně. Jednou ze zvažovaných variant je i spojení Prahy a Ústí nad Labem.

Leo Express vstoupil na trh na sklonku roku 2012. Firma skončí za loňský rok ve ztrátě. Podle Novotného se ale už ve druhém pololetí firma bez započítání nákladů na odpisy a úroky (EBITDA) dostala do plusu zhruba devět milionů korun. Ve ztrátě je i RegioJet, České dráhy výsledky za tuto trasu nezveřejňují.

Ostrému provozu Leo Expressů předcházela zkouška bez lidí. V říjnu 2012 přijela černá puma i na pražské hlavní nádraží:

Autor:


Nejčtenější

Pražská noční můra se zhmotní za dva roky, až se uzavře Barrandovský most

Barandovský most v Praze.

Barrandovský most připadá Pražanům jako relativně nová stavba. Jenže letos oslavil třicáté výročí od otevření a...

Putinův poradce připravil nejbohatší Rusy během dne o miliardy dolarů

Ilustrační snímek

Nejzámožnější Rusové ztratili v jednom jediném dni přes tři miliardy dolarů. Může za to návrh ekonomického poradce...



Turecká krize se přelévá do Evropy, stahuje s sebou i českou korunu

Současný turecký prezident Recep Tayyip Erdogan se prohlásil za vítěze...

Evropské akcie i euro zůstávají pod tlakem kvůli obavám z ekonomické krize v Turecku. Jednotná evropská měna během...

KOMENTÁŘ: Hrozí další krize? Už na ni může být zaděláno

Zaměstnanci Lehman Brothers

Současné dění na akciových trzích vyvolává vzpomínky na velké krize v letech 2000 a 2008. A je třeba si připomenout, že...

Konec nočních nákupů, hlásí Tesco. Obchody v Česku zkrátí otevírací dobu

Obchodní dům Tesco. Logo.

Desítky tuzemských supermarketů britského řetězce Tesco zkrátí od září svou otevírací dobu. Místo půlnoci budou obchody...

Další z rubriky

Kdo dodá nové vlaky za 15 miliard? ČD se chystají na otevírání trhu

Třívozová jednotka RegioPanter na kolejích VUŽ

České dráhy vypsaly soutěž na sto dvacet nových vlaků pro regionální linky. Předpokládaná hodnota dodávky by se měla...

Éra žabotlamů končí, vydaly se na poslední jízdu do depozitáře

Poslední „žabotlam“ lze spatřit na lince z Hostivaře do Roztok u Prahy. Jde o...

V pátek se mohli milovníci železniční nostalgie naposledy svézt v pravidelném provozu elektrickou soupravou 451, které...

Oprava D1 mezi Jihlavou a Velkým Beranovem je po dvou letech hotová

Oprava dálnice D1 u Velkého Meziříčí. (březen 2014)

Na Vysočině se po dálnici D1 mezi Jihlavou a Velkým Beranovem začne od pondělí opět jezdit bez omezení. Oprava...

Najdete na iDNES.cz