„V tento smutný den se s vámi loučíme,“ uvedly aerolinky v prohlášení na svém webu. Společnost se sídly v Dánsku a Lotyšsku existovala od roku 2003 a provozovala lety do 97 destinací ve více než 20 zemích světa.
Soustřeďovala se hlavně na létání po Evropě, ale během posledního roku připojila také spojení s několika městy v Severní Americe. Agentura Reuters informovala, že aerolinky v září oznámily záměr začít provozovat transatlantické lety z Madridu za počáteční cenu 149 eur (téměř čtyři tisíce korun) za jednosměrnou letenku.
Aerolinky v prohlášení uvedly, že kompletně přerušily provoz v úterý 2. října, nicméně noviny USA Today napsaly, že už v pondělí byly zrušeny lety do Washingtonu, Toronta či New Yorku.
Podle deníku The Independent se někteří pasažéři letecké společnosti dověděli zprávu o ukončení provozu na londýnském letišti Stansted, kde na tyto lety čekali.
„Všichni byli propuštěni, víc informací nemáme“
Představitelé aerolinek kolaps zdůvodnili mimo jiné opožděnou dodávkou letounů značky Airbus. Interní e-mail, který ze společnosti unikl, však zdůvodňuje jejich krach také vysokými náklady spojenými s korozí letadel a rušení některých letů. Majiteli aerolinek se nepovedlo zajistit financování.
Není zatím jasné, jakým způsobem budou odškodněni pasažéři, kteří měli u Primera Air rezervované letenky. Mluvčí společnosti řekl webu Quartz, že „naneštěstí byli všichni zaměstnanci Primera Air propuštěni a víc informací nemáme“.
Quartz dále uvádí, že krach nízkonákladových aerolinek otevírá otázku, co se v budoucnu stane s dopravci, kteří v letectví využívají stejný byznysový model spoléhající na vysokou míru efektivity letadel a značně omezený servis na palubě. Mnozí kritici zpochybňovali udržitelnost modelu levných letenek Primera Air už v minulosti.
Primera Air ukončila veškerý provoz přesně rok po krachu britských aerolinek Monarch, ke kterému došlo 2. října 2017 (podrobnosti v článku Aerolinky Monarch zbankrotovaly).