Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Češi čekali na let Travel Service v Itálii 16 hodin, další uvázli v Hurghadě

  14:18aktualizováno  16:17
Na italském letišti Lamezia Terme uvízly v pátek desítky turistů cestovních kanceláří Fischer a Exim Tours kvůli poruše letadla Travel Service. Odlet byl naplánován na pátek odpoledne, po noci strávené na letišti odletěli teprve v sobotu ráno. Stejný problém nyní řeší v egyptské Hurghadě. Let plánovaný na sobotu ještě neodletěl a turisté stále čekají v hotelu.

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Let společnosti Travel Service z Lamezia Terme v jižní Itálii byl naplánován na pátečních 14:15. Podle jedné z cestujících byli všichni po nástupu do letadla požádáni, aby vystoupili kvůli technické závadě na letadle. Od té chvíle čekali na letišti a dostávali kusé informace, které se každou chvíli měnily.

Mluvčí Travel Service Vladimíra Dufková potvrdila, že důvodem zpoždění byla technická závada. „Do Lamezia Terme musel být dopraven náhradní díl, protože na místním letišti nebyl k dispozici. Na letišti bylo 166 cestujících a poté, co byla závada odstraněna, se někteří z nich nedostavili k odletu, takže probíhalo jejich dohledávání,“ uvedla Dufková.

Fotogalerie

„Jediní, kdo se o nás starali, jsou delegátky cestovních kanceláří Fischer a Exim Tours a zaměstnanci letiště,“ postěžovala si cestující, která chtěla zůstat v anonymitě. Děti tak spaly na nafukovacích matracích a lavicích v letištní hale. Do Prahy nakonec odletěli teprve v sobotu v 5:28.

Na dotaz, proč cestující nebyli ubytování v některém z hotelů, mluvčí Travel Service odpověděla, že to zpočátku vypadalo, že se závadu podaří odstranit daleko dříve.

Problémem také byly ubytovací kapacity ve městě. „Hotely v Lamezia Terme byly vzhledem k tomu, že je hlavní sezóna, naprosto plné. Z logistického hlediska je složité zajistit pro 166 lidí ubytování a dopravu z letiště a pak zpět,“ podotkla Dufková. Cestující měli na italském letišti po celou dobu zajištěno občerstvení.

Také mluvčí CK Fischer Jan Bezděk v neděli uvedl, že na letadle byla technická závada. „Start se vždy odkládal o tři hodiny, z toho důvodu lidé celou dobu čekali na letišti, protože nebyl čas je někam odvézt a zase přivézt,“ vysvětlil důvod 16hodinového čekání na letišti. „Pokud se jedná o závadu na letadle, musí se o cestující postarat letecká společnost,“ upřesnil mluvčí.

O den později se neletělo ani z Hurghady

Stejný problém nastal v sobotu i v Hurghadě. Na let už od sobotního odpoledne čeká několik desítek klientů CK Fischer. V neděli odpoledne jsou však stále v egyptském hotelu. „Jde o problém s letadlem, který ale řeší Travel Service. Turisté jsou nyní na hotelu, mají zajištěnu stravu all inclusive a je o ně postaráno,“ řekl Bezděk.

„O cestující jsme se postarali, všem jsme zajistili ubytování v hotelu i občerstvení,“ podotkla později také Dufková. Zároveň sdělila, že v noci do Egypta odletěl tým techniků s náhradními díly a nyní provádí opravy a testy.

Letadlo mělo z Hurghady odlétat v sobotu ve 14:35 do Bratislavy. „Po prvním hlášení závady jsme seděli v letadle asi tři hodiny, než přišli technici. Poté letadlo odrolovalo, ale závada se ohlásila zase. Byli jsme proto vpuštěni zpět do letištní haly, dostali jsme pití a kousek bábovky,“ řekl jeden z turistů Jiří Polášek. Znovu se lidé do letadla prý dostali až večer, ale problém se objevil opět a tak byli po půlnoci odvezeni do hotelu.

Polášek si stejně jako cestující z pátečního letu z Itálie stěžuje, že turisté nemají dostatek informací. Nejprve byl podle něho odlet posunut na nedělní 9:00, posléze na 12:30, nyní je aktuální informace 17:00. „Neměl bych problém s tím, kdyby řekli, že tu budeme dva dny a potom letíme. Ale tohle odsouvání se nám nelíbí,“ řekl. Někteří lidé se navíc podle něho už bojí znovu do stejného letadla nastoupit.

Dufková zdůraznila, že v podobných případech je bezpečnost cestujících a posádky naprostou prioritou. „Cestujícím charterového letu z Hurgady do Bratislavy se samozřejmě za komplikace omlouváme,“ uvedla.

Problémy se zpožděním

Společnost řešila zpožděný let i na začátku srpna, kdy kvůli opilému členu posádky čekali cestující na řeckém ostrově Korfu až pět hodin. Vedení společnosti už muži dalo výpověď a hodlá na něj podat trestní oznámení (více o případu čtěte zde).

Potíže mělo také letadlo společnosti SmartWings, patřící pod Travel Service, které v červnu letělo z Madridu do Prahy, pro technické problémy odletělo s 90minutovým zpožděním (více zde).

Travel Service patří do skupiny Unimex Group, necelý poloviční podíl v dopravci drží čínská investiční společnost CEFC. Loni společnost přepravila téměř 6,3 milionu cestujících. Firma na trhu působí od roku 1997. Je lídrem v charterové dopravě v ČR, na Slovensku a v Maďarsku, významný podíl trhu má v Polsku. Zároveň je spolumajitelem Českých aerolinií, ve kterých drží 34procentní podíl.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ryanair ve velkém promazal letecké spoje, Prahy se to týká už za týden

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair zruší v příštích týdnech až 50 letů denně. Už zveřejnila úplný seznam stornovaných spojů, a to od třetího...  celý článek

Letadlo společnosti Wizz Air
Nízkonákladoví dopravci se začali snažit, těží z toho i Češi

Až na sklonku sezóny se letos marketingově probudili evropští nízkonákladoví dopravci. V září, kdy přepravní výkony každoročně prudce klesají, se přímo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.